ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החליף את זהותו

הנמלט הסדרתי הוסגר לישראל אחרי 28 שנה

יוסי בן ארי, שהיה עצור בישראל בגין ייבוא סמים מסוכנים, הצליח בשנת 1993 להימלט מהארץ כאשר יצא לחופשה | היום, בתום 28 שנה הוא הוסגר על ידי פנמה לישראל | כמה שנים קודם לכן הצליח בן ארי להימלט לארצות הברית אך נתפס

הנמלט הסדרתי הוסגר לישראל אחרי 28 שנה
אילוסטרציה צילום: pexels

פנמה הסגירה היום (שלישי) לישראל את יוסי בן ארי (בן הרוש), אסיר שנמלט לפני 28 שנים ממאסר בן 12 שנה, שנגזר עליו על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב לאחר שהורשע ביבוא של 4.9 ק"ג סם מסוג הרואין מהולנד לישראל.

בשנת 1993, זמן מה לאחר תחילת ריצוי מאסרו, יצא בן ארי לחופשה במהלכה נמלט מהארץ. לימים, התברר כי השתקע בפרגוואי תחת השם רון גמליאל ואף התאזרח באותה מדינה. לאורך השנים פעלו חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, במישור הגלוי והסמוי, ללא לאות על-מנת לאתרו ולהשיבו לריצוי המאסר בישראל.

בתאריך 18.8.2021 נעצר בן ארי בשדה התעופה בפנמה סיטי, שבו עצר לחניית ביניים בדרכו לקולומביה. עוד באותו לילה שיגרו הרשויות בישראל לרשויות אכיפת החוק בפנמה בקשה להארכת מעצרו של בן-ארי לצורך הסגרה.

ימים ספורים אחרי שנעתר בית המשפט הפנמי לבקשה והאריך את מעצרו ב-60 ימים, הסכים בן ארי להסגרתו, וזו הושלמה היום עם נחיתתו בישראל ומסירתו לידי שב"ס. יצוין כי זו אינה הסגרתו הראשונה של בן ארי.

בשנת 1989, עם הפיכת החקירה נגדו לגלויה, נמלט בן ארי מהארץ. לימים, נתפס בארה"ב והוסגר לישראל לצורך העמדתו לדין כאמור. שיתוף הפעולה המוצלח בין המדור המבצעי במשטרה למחלקה הבינלאומית הביא להסגרתו של העבריין לאחר כשלושים שנים של בריחה.

בריחה מהכלא הסגרה פנמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד