י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

יש ממשלה: בנט ולפיד ויתרו על הדרישה לסגנות • תוצג ביום שני

בשעות הצהריים נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי וליש עתיד • בנט ולפיד הסכימו לוותר על תואר 'סגן ראש הממשלה' • נציג הבית היהודי יעמוד בראש ועדה של הכנסת לפתרון השוויון בנטל • בנט יהיה שר הכלכלה והמסחר, לפיד באוצר, אריאל בשיכון ושלח יהיה סגן שר הביטחון

יש ממשלה: בנט ולפיד ויתרו על הדרישה לסגנות • תוצג ביום שני

סוף למשבר: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום בבוקר (ו) עם יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט, והצליח להגיע עמו להבנה שתשלים את המגעים הקואליציוניים ותאפשר את השבעת הממשלה ביום שני. השניים שוחחו לאחר שאמש, לקראת השעה 1:00 בלילה נפגשו שוב צוותי המו"מ של הצדדים.

על פי הסיכום, בנט הסכים לוותר על תואר סגן ראש הממשלה, ובתמורה הציע לו נתניהו לעמוד בראש ועדת השרים לפתרון בעיית יוקר המחייה. נציג הבית היהודי יעמוד גם בראש ועדה משותפת של הכנסת לפתרון סוגיית השוויון בנטל. גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ויתר על תואר סגן ראש הממשלה.

הצדדים חתמו על ההסכם הקואליציוני בשעות הצהריים באמצעות פקס, בשל השבת המתקרבת. במוצאי שבת יגיע נתניהו אל הנשיא ויבשר לו כי הצליח להרכיב ממשלה.

אתמול בצהריים נוצר משבר חריף בין בנט לנתניהו, לאור סירובו של ראש הממשלה להעניק ליו"ר הבית היהודי וליו"ר יש עתיד את תאר סגן ראש הממשלה, למרות סיכום מוקדם בעניין בין הצדדים. אנשי צוות המו"מ של הבית היהודי ניתקו מגע מאנשי צוות המו"מ של הליכוד, זאת לאחר שנודע להם על הפרת הסיכום מראיון שקיים עו"ד משה ליאון ברדיו.

עוד עולה מהסיכומים של צוותי המו"מ, כי הבית היהודי תקבל לידיה שליטה בחמישה משרדים ממשלתיים אותם יחזיקו שלושה שרים – משרד הכלכלה והמסחר (גרסה משודרת של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, בראשו יעמוד בנט), משרד הבינוי והשיכון (בראשו יעמוד אורי אריאל), תיק הגמלאים (בראשו יעמוד אורי אורבך), ומשרדי התפוצות וענייני ירושלים (בראשם יעמוד בנט). כמו כן תקבל מפלגת הבית היהודי שני סגני שרים, אחד מהם במשרד לענייני דתות (בראשו יעמוד בנט, אבל ינוהל על-ידי ח"כ הרב אלי בנן דהן) והשני במשרד החינוך.

יש עתיד תקבל את תיק האוצר עבור היו"ר יאיר לפיד, תיק החינוך עבור מספר 2 שי פירון, ותיקי הבריאות והרווחה עבור החכי"ם מאיר כהן ויעל גרמן. בנוסף, ימונה עופר שלח כסגן שר הביטחון.

חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד כתב בדף הפייסבוק שלו בצהריים, כי ההסכם הקואליציוני בין מפלגתו לליכוד, נחתם בשעה זו. "אחרי מו"מ ארוך ומתיש, נראה שזה סופסוף הולך ונגמר, לא חיפשנו לכופף ידיים אלא לממש את הבטחותינו".
משבר נתניהו בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד