י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מסייע במניעת דעות קדומות"

הארכיון היהודי בהיידלברג גרמניה נפתח מחדש

הארכיון היהודי בהיידלברג גרמניה, המכיל אוספים חיוניים על החיים היהודיים לאחר המלחמה בגרמניה, נפתח מחדש. המועצה המרכזית ליהודים בגרמניה מסרה כי הארכיון משמש "להבנת היהדות כדי לסייע במניעת דעות קדומות מסוכנות"

הארכיון היהודי בהיידלברג גרמניה נפתח מחדש

הארכיון המרכזי לתולדות היהודים בגרמניה נפתח מחדש במיקומו החדש באתר מפעל הטבק המפורסם לשעבר של משפחת לנדפריד במרכז העיר היידלברג. הארכיון, שהוקם בשנת 1987, מכיל את קבצי הקהילות היהודיות ברחבי גרמניה וכן ספרות אודות יהדות, כולל מסמכים מלפני התקופה הנאצית והשואה.

בעבר הוצגו אחזקות הארכיון במספר מיקומים בהיידלברג, אך הארכיון התמקם מחדש במקום מרכזי אחד. האוסף בהיידלברג כולל פרוטוקולים ותיעודים בכתב של פגישות ומידע על חגיגות בתוך הקהילה, וכן מסמכים כגון מכתבים של חיילים יהודים ממלחמת העולם הראשונה, ודיווחים על בריאותם של ניצולי השואה בשנים שלאחר המלחמה.

יוסף שוסטר, נשיא מועצת היהודים המרכזית בגרמניה, אמר כי הארכיון הוא אוצר גדול בכך שהוא משמר את זיכרון החיים היהודיים בגרמניה. "לארכיון כזה יש חשיבות מרכזית על מנת לוודא את העבר של עצמך", אמר שוסטר. הוא מציין כי הארכיון פתוח לכולם, והוסיף, "חוסר ידע מוביל לדעות קדומות מסוכנות".

אוסף דומה היה בעיר לפני עליית הנאציונל -סוציאליזם בגרמניה אך נהרס בשנת 1938. הנאצים עשו שימוש במידע של הארכיון ברדיפת ורצח יהודים בגרמניה. כיום, הארכיון המרכזי מקבל מימון ממשרד הפנים הפדרלי בגרמניה, מה שאפשר גם גיוס צוות ארכיון חדש. סוכנות הידיעות הגרמנית dpa מדווחת שהארכיון מקבל 900,000 אירו בשנה.

שואה גרמניה ארכיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד