י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעות לפני כיפור

בנט: שומע את הביקורת על החלטתי להקים ממשלה

שעות בודדות לפני כניסתו של יום הכיפורים, ראש הממשלה כתב בפוסט בפייסבוק כי הזמן הזה הוא זמן של חשבון נפש. הוא התייחס לביקורת כלפיו ואמר כי הוא מקשיב לה | בנוסף, שיבח את הפעולות שלו ושל ממשלתו

בנט: שומע את הביקורת על החלטתי להקים ממשלה
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שאמש ערך ראיונות בכלי התקשורת המרכזיים בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם היום (רביעי) פוסט בו אמר שהוא מקשיב לביקורת נגדו על כך שהתמנה לראש הממשלה הנוכחית, ושיבח את הפעולות שלו ושל ממשלתו.

הפוסט המלא:

השעות שלפני יום הכיפורים הן השעות המשמעותיות ביותר בשנה.

המסורת שלנו מלמדת אותנו לא רק אמונה בצדקת הדרך, אלא גם עצירה לחשבון נפש, לבחינה עצמית, להתכנסות.

השנה החולפת הייתה משמעותית מאוד עבור מדינת ישראל, וגם עבורי.

אני יודע שרבים חלקו על הבחירה שעשיתי בעצם ההחלטה להקים את הממשלה, ואני מקשיב לכולם, גם כשהדברים הנאמרים קשים.

אני שלם עם ההחלטה שקיבלתי.

מדינת ישראל היתה על סיפן של בחירות חמישיות. בלי תקציב, כשהמערכות משותקות ומנוונות, וזן הדלתא כבר באופק. המחלוקת, הרעל והחרמות ההדדיות פשוט הרסו אותנו מבפנים. ידידינו בעולם הסתכלו עלינו בתדהמה, ואויבנו - בסיפוק.

שלושה חודשים אחרי, אנחנו במקום אחר. מדינת ישראל, יום אחרי יום, יוצאת מהסחרור וחוזרת לעצמה.

**
בשבוע שעבר עבר בכנסת תקציב המדינה בקריאה ראשונה. זהו תקציב טוב ומאוזן, שיעלה את המדינה לפסים של תפקוד, אחרי כמעט 200 מיליארד שקלים שאבדו לנו בשנת הסגרים החולפת.

התקציב החדש מסיר חסמים ומאפשר תחרות גם בייבוא. אין שום סיבה שכל הליכה לסופר או לפארם תהיה טראומטית. מחירי המזון בישראל, בעיקר הפירות והירקות, גבוהים מדי. כעת התחלנו לטפל.

**
בטיפול בקורונה, בחרנו בדרך הקשה.

מסתבר שהנגיף לא התרשם ממסיבת הסיום שעשו לו פה בארץ, והוא חזר, בדמות זן הדלתא. יכול להיות שיהיו עוד זנים, קטלניים ועמידים אפילו יותר. המגפה עדיין איתנו.

לכן, מדינת ישראל חייבת להשאר פתוחה ומתפקדת, בתוך הקורונה.

על מדיניות הסגרים שילמנו מחירים יקרים. השנה האחרונה עלתה לכל משפחה ישראלית 100 אלף שקל. אזרחי ישראל צריכים להיות מסוגלים לחיות, לעבוד, ללמוד.

תפקידי הוא לתת לכם את כל הכלים להגן על עצמכם - וזה מה שעשיתי ואני עושה בכל יום.

מול הקולות הסקפטיים, החלטנו, ראשונים בעולם, לחסן בחיסון שלישי, הבוסטר. דאגנו לרצף במלאי החיסונים, ולשמחתי ולגאוותי שלושה מיליון ישראלים כבר נתנו אמון במדע, ברפואה, בשכל הישר - ורצו להתחסן.

אני קורא, ולא אתעייף מלקרוא שוב ושוב, למי שעוד לא התחסן - בחרו בחיים! למען הבריאות שלכם, ולמען העתיד של כולנו.

שנת הלימודים נפתחה כסדרה, ושני מיליון תלמידים יצאו מהמסכים ומהניוון וחזרו לשגרה. אני יודע שיש עוד קשיים ובידודים רבים, אבל אנחנו קשובים, מטפלים מהר ומתאימים את עצמנו לצרכים ולמצבים המשתנים.

**
השבוע הייתי במצרים, לפגישה ראשונה וטובה מאד עם הנשיא עבד אלפתאח אלסיסי, שקיבל אותנו בחום רב.

שמחתי לשבת עם הנשיא, כשדגלי ישראל ומצרים מאחורינו, ואחרי 42 שנה של שלום קר, לדבר ברצינות על חימום והרחבת היחסים בין שתי המדינות, בעיקר בתחום המסחר. הפוטנציאל עצום - ואנחנו ניגשים לעבודה, ברוח טובה של שיתוף פעולה.

הפגישה עם הנשיא אלסיסי מצטרפת לפגישה טובה וחמה לא פחות עם המלך עבדאללה וכמובן - לפגישה עם הנשיא ג‘ו ביידן, שהתניעה מחדש את היחסים בינינו לבין ארה״ב, ידידתנו הטובה והחשובה ביותר.

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לנשיא ביידן על המחווה היפה שלו לציבור הישראלי, כשהורה, בעצמו, לטפל בנושא הפטור מויזות לארה״ב לאזרחי ישראל וכמובן, על חידוש המלאים של כיפת ברזל וסיוע ביטחוני נוסף.

**
זה רק מקצת מהדברים שעשינו, יחד, בעבודה משותפת, למרות חילוקי הדעות והאמונות השונות סביב שולחן הממשלה. אני רוצה להודות לשרים על המסירות, הפתיחות, היכולת להכיל דעות שונות ועל העבודה הטובה, למען מדינת ישראל.

רק התחלנו.

בְּסֵפֶר חַיִּים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם, וּפַרְנָסָה טוֹבָה וִישׁוּעָה וְנֶחָמָה, וּגְזֵרוֹת טוֹבוֹת, נִזָּכֵר וְנִכָּתֵב לְפָנֶיךָ, אֲנַחְנוּ וְכָל־עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם.

גמר חתימה טובה,
נפתלי בנט

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד