ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שנתיים לאחר נסיון הטבח

נמנע אסון כבד: נעצר נער שתכנן לפוצץ בית כנסת ביום כיפור

שנתיים לאחר ניסיון הטבח ביום כיפור בבית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, היום מגיע דיווח על נס גדול: משטרת גרמניה מנעה פיגוע קשה של צעיר שניסה לפוצץ בית כנסת בעיצומו של היום הקדוש | הנער שתכנן לבצע את הפיגוע הוא ממוצא סורי | המידע - מ"סוכנות ביון זרה"

נמנע אסון כבד: נעצר נער שתכנן לפוצץ בית כנסת ביום כיפור
מעצר חשוד בגרמניה. אילוסטרציה צילום: רשתות חברתיות

שלושה עצורים בהאגן גרמניה במהלך היום הקדוש, בחשד שתכננו לבצע פיגוע מחריד בבית כנסת במהלך היום הקדוש. אתמול בערב ליל יום כיפור, פשטה המשטרה המקומית של מדינת נורדריין ווסטפליה על דירה בעיר האגן ועצרה נער בן 16 ממוצא סורי בחשד שבנה פצצה ותכנן לפגע בבית כנסת בעיר ביום הכיפורים. יחד עם הנער נעצרו גם אחיו ואביו וניידות משטרה הוצבו מול בית הכנסת. כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת כאן חדשות באירופה.

על פי הדיווח, ‏הרשויות בגרמניה קיבלו את המידע על תכנון הפיגוע מסוכנות ביון זרה ונטען כי הנער התבטא בצורה מחשידה באינטרנט. על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, הרשויות היו בכוננות גבוהה לגבי יום כיפור, בשל הסיכון להתקפה על בית הכנסת בהאגן שבצפון ריין-וסטפאליה. ארבעה חשודים נעצרו לאחר מבצע משטרתי נרחב. ביניהם נער בן 16.

המשטרה חסמה את הגישה לבית הכנסת במרכז העיר ביום רביעי בערב ערב יום כיפור. התפילה שתוכננה בוטלה, כוחות הביטחון ערכו חיפושים אחר מספר חשודים בהאגן, וכאמור עצרו ארבעה חשודים ביניהם נער בן 16 ממוצע סורי.

כזכור ביום כיפור לפני שנתיים נאו נאצי ביצע פיגוע בסמוך לבית הכנסת בעיר האלה ורצח 2 עוברי אורח. התכנון המקורי שלו היה לחדור לבית הכנסת ולטבוח בעשרות המתפללים שהיו במקום, אך בנס גדול הוא לא הצליח בשל הדלת החזקה שמנעה ממנו להיכנס למקום. הנאצי רצח שני אנשים לא יהודים באזור, ובהמשך נידון למאסר עולם.

גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד