י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זילות קורבנות השואה"

סממנים אנטישמיים בהפגנה נגד חיסונים בהולנד

צעדים משפטיים נגד מארגני הפגנות בעלות סממנים אנטישמיים של מתנגדי החיסונים באירופה | הרב מנחם מרגולין: "זילות קורבנות השואה בהפגנה המזעזעת של מתנגדי החיסונים נגד קורונה בהולנד ממחישה את העבודה הרבה שעדיין צריך לבצע בתחום החינוך נגד אנטישמיות באירופה"

סממנים אנטישמיים בהפגנה נגד חיסונים בהולנד
המפגינים בהולנד השוו את החוקים למשטר הנאצי צילום: צילום מסך

בהפגנה נגד חיסונים של מכחישי קורונה ותומכי קונספירציות שהתקיימה בעיר אורק בהולנד, התחפשו חלק מהמפגינים לנאצים והובילו אנשים בתלבושות מפוספסות עם טלאי צהוב דרך העיר עם נשק מדומה, במחאה לכאורה נגד מדיניות החיסונים של הממשלה. הארגונים היהודיים באירופה זועמים על המיצג בהפגנה שמוביל לזילות נושא השואה.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין מסר: "זילות קורבנות השואה בהפגנה המזעזעת של מתנגדי החיסונים נגד קורונה בהולנד ממחישה את העבודה הרבה שעדיין צריך לבצע בתחום החינוך נגד אנטישמיות באירופה"

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, המייצג מאות קהילות וארגונים יהודים ברחבי היבשת מציין כי הוא "מזועזע לחלוטין" מתמונות מהפגנה נגד חיסונים ומשבר הקורונה שהתקיימה בעיר אורק בהולנד – במסגרתה התחפשו חלק מהמפגינים לנאצים והובילו אנשים בתלבושות מפוספסות עם טלאי צהוב דרך העיר עם נשק מדומה במחאה לכאורה נגד מדיניות החיסונים של הממשלה.

הרב מרגולין הנחה את היועצים המשפטיים של הארגון לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד מארגני ההפגנה וכנגד כל מי שיארגן הפגנות בעלות סממנים אנטישמיים ביבשת".

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה ציין כי פעולותיהם של המפגינים בהולנד מהוות חלק ממגמה הולכת וגוברת של השוואת מגבלות קורונה ועידוד חיסונים של ממשלות לפשעי הנאצים ביהודים. והגדירן כביטוי חמור נוסף לפער החמור בחינוך הדור הצעיר באירופה למה שבאמת קרה בזמן השואה.

"לא, מגבלות קורונה וניסיונות לבלום את התפשטות הנגיף אינן דומות למשטר הנאצי. מבצעי חיסונים אינם דומים הוצאה להורג שיטתית של 6 מיליון יהודים. מזעזע לחלוטין לראות סצנות כאלו באירופה ועצוב שבכלל צריך להסביר את ההבדל בין השואה לפעילות המניעה שמבקשות ממשלות לבצע. גם אם אפשר להבין חששות שונים של אזרחים מפגיעה בחירותם האישית על רקע הקורונה, בשום אופן אי אפשר להבין ההפגנות שמייצרות זילות לזכר השואה וללקח ההיסטורי שחייבים להפיק ממנה" אמר הרב מרגולין.

הרב הדגיש כי אירועים כאלה מוכיחים שיש עוד הרבה מאוד עבודה לעשות בחינוך על המשמעות של השואה - לא רק ליהודים אלא לחברה האירופאית כולה. שכן ההפגנה באורק היא אולי דוגמה קיצונית, אך בכל רחבי אירופה התקיימו הפגנות בהן נעשה שימוש בטלאי צהוב והשוואות נאציות למגבלות קורונה".

עיריית אורק הגיבה בחריפות נגד התופעה: "התנהגות זו אינה רק מעוררת התנגדות ובלתי הולמת ביותר, אלא גם פוגעת בקבוצות אוכלוסייה גדולות. עם הפעולה חסרת הטעם הזו, עבר קו ברור מאוד מבחינת עיריית אורק", כך נמסר בהודעת עיריית אורק.

על פי אתר התקשורת המקומית הצעירים התנצלו ביום שני. במכתב הם כתבו. "ממש לא הייתה כוונתנו לעורר זיכרונות ממלחמת העולם השנייה, אנחנו רוצים להדגיש שאנחנו ממש לא אנטישמים או נגד יהודים, או תומכים במשטר הגרמני. אנו מתנצלים בכנות", כתבו.

זו לא התקרית הראשונה סביב נגיף הקורונה באורק. בינואר הוצתה מרכז בדיקות לקורונה, במרץ הותקפו עיתונאים על ידי אנשי כנסייה שהמשיכו ללכת לכנסייה למרות אמצעי הקורונה.

הולנד חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד