ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הלו"ז המלא

פרסום ראשון: נקבע התאריך בו תתכנס הוועדה למינוי דיינים

לקראת בחירתם של תשעה דיינים, שר הדתות מתן כהנא הודיע לחברי הוועדה למינוי דיינים על לוח הזמנים לכינוס הוועדה; הפגישה הראשונה תיארך בדיוק עוד ארבעה שבועות | מיד לאחר מכן: הוועדה שתמליץ בפני השר על המועמדים תתכנס

פרסום ראשון: נקבע התאריך בו תתכנס הוועדה למינוי דיינים
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: שר הדתות מתן כהנא הודיע הערב (חמישי) עם צאת הצום לחברי הועדה למינוי דיינים על לוח הזמנים המלא לכינוס הועדה, שצפויה למנות תשעה דיינים חדשים.

הכינוס הראשון של הוועדה יערך ביום חמישי עוד ארבעה שבועות, ח' בחשוון, ובו יוחלט על הקמת הועדות המשנה. בחודשיים לאחר מכן, ועד הדיון הסופי, ועדות המשנה יקיימו ראיונות עם מועמדים, ובסוף התהליך, ג' כסלו, יתקיים הכינוס השני של הוועדה למינוי דיינים בו יוחלט על הדיינים החדשים.

חברי הוועדה למינוי דיינים הם: השר מתן כהנא, השרה אורנה ברביבאי והשר זאב אלקין מטעם הממשלה, שני הרבנים הראשיים, חברי הכנסת גילה גמליאל ושירלי פינטו מטעם הכנסת, שני עורכי דין ושני טוענות רבניות.

הוועדה שתמליץ בפני כהנא על דיינים, עליה הכריז האחרון בשבוע שעבר, תתכנס לאחר כינוסה של הועדה למינוי דיינים והקמת ועדות המשנה. מי שיעמוד בראש הוועדה שתמליץ בפני השר הוא הגר"א אריה שטרן, לשעבר רב העיר ירושלים ומבכירי רבני המגזר הדתי-לאומי.

"בע"ה, נביא לבחירת דיינים נפלאים ומסורים לעם ישראל אשר יבחנו רק לפי מידת התאמתם לתפקיד- אף אחד לא יפסל יותר בגלל צבע כיפה, בית מדרש או ארץ מוצא", כתב כהנא מספר ימים.

מתן כהנא הוועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד