י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפתרון לחוצפת המהגרים - 'פורמט ההגנה' האמריקני

מקרה הפריצה האחרון בתל-אביב, בו ניסה מסתנן זר לדקור את בני הבית, הבהיר: חייבים פתרון קשוח שיצמצם את הפשע • אוסדיטשר מציע: ידע כל פורץ שחייו מותרים

הפתרון לחוצפת המהגרים - 'פורמט ההגנה' האמריקני

לפני מספר ימים יצאתי לפגישת עבודה. בדרכי עברתי סמוך לתחנה המרכזית בתל-אביב. המחזה הנגלה לעיניי היה עגום ביותר. על פניו היה נראה שהגעתי לארץ אחרת, בה במקרה הטוב הישראלים מהווים מיעוט שולי.

אין ספק כי השר אלי ישי עשה עבודת קודש, כאשר החליט להלחם בתופעת המהגרים הבלתי חוקיים, אך עד לטיפולו - נכנסו לגבולות הארץ רבבות מהגרים, שחלקם עושים ככל העולה על רוחם בבחינת לית דין ולית דיין.

כאשר הגיעו בתחילה מהגרים בודדים, הייתה הרגשה כי יש צורך לעזור לפליטים אלה, אשר ברחו לטענתם ממלחמת האזרחים המשתוללת בארצם. אך לאור התנהלות אחדים מהם, אין מנוס מטיפול קולקטיבי - ואבהיר כוונתי.

כיום, כל בר דעת יודע, כי להסתובב ברחובות דרום תל-אביב בלילה מדובר בסכנת נפשות ללא הגזמה. כוחות השיטור אינם יכולים להתמודד עם כמות הפשע המשתוללת באזורים הללו.

לאור מצב זה של מיני-אנרכיה, מוצאים אחדים מאותם מהגרים את האומץ לחצות קווים אדומים, ובכל פעם תעוזתם גוברת ומסכנת את האוכלוסייה המקומית.

הגיע הדבר עד כדי כך, ולפני מספר ימים מסתנן זר פרץ לבית משפחה שלווה שנמה את שנתה, וכאשר בני הבית התעוררו - תקף אותם המסתנן בסכין.

במזל, במקרה הזה 'נפל' אותו מהגר לביתו של מומחה בקרב מגע, אשר הגן על בני משפחתו. מסתבר כי אותו מסתנן היה נמנע לפרוץ לבית, לו ידע כי לאחר ה'ביקור' הוא יזדקק לשיקום ארוך.

האבסורד - אותו אזרח שהגן על בני משפחתו נלקח לחקירת משטרה, בו בזמן שהוא ראוי וצריך לקבל צל"ש על פעילותו.

בארצות הברית, ובעיקר במדינות הדרום, ישנו חוק המגן על בעלי רכוש המגלים 'אורח' לא קרוי בביתם. הנחת היסוד היא שפורץ בבית מסכן את חיי הדיירים, ואין כל צורך בבירור עובדתי מעמיק של כוונותיו.

גם בארץ קיים כיום 'חוק דרומי', אשר ניסה להסדיר מצבים שכאלה, אך לאור המצב המתדרדר והולך, יתכן וכדאי לאמץ את הפורמט האמריקני בשלמותו.

ברור לי כי יתכן שפורצים שידעו שהם ברי מוות, יהיו אלימים יותר. אך מאידך, כל פורץ יחשוב שוב ושוב על ההשלכות של פריצה כזו, ולאחר שיבין שהיא עשויה לסיים את חייו, סבורני שדי ב'מאזן אימה' כזה להוריד את שיעורי הפשיעה באופן משמעותי.
הגנה עצמית חוק דרומי פורץ מסתננים אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד