י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פי עשרה ויותר

מחקר בשיתוף מכון ויצמן מציג נתונים מעודדים על חיסון הבוסטר

מחקר חדש בשיתוף צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, משרד הבריאות, הטכניון, האוניברסיטה העברית, מכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ומכון KI, מציג יעילות גבוהה של מנת חיסון שלישית מתוצרת "פייזר". המחקר מוכיח את יעילות החיסון השלישי – הן במניעת הדבקה והן במניעתה של מחלה קשה

מחקר בשיתוף מכון ויצמן מציג נתונים מעודדים על חיסון הבוסטר
חיסון לקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחקר חדש של צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, משרד הבריאות, הטכניון, האוניברסיטה העברית, מכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ומכון KI, מציג יעילות גבוהה של מנת חיסון שלישית מתוצרת "פייזר" – הן במניעת הדבקה והן במניעתה של מחלה קשה.

מהממצאים שהתפרסמו בכתב-העת הרפואי The New England Journal of Medicine עולה כי מנה שלישית שיפרה פי עשרה ויותר את ההגנה החיסונית של מקבליה בהשוואה למי שחוסן בשתי מנות בלבד לפני חמישה חודשים או יותר.

במשרד הבריאות מוסרים בעקבות פרסום הנתונים: "מדינות רבות נמצאות כיום בצומת קבלת החלטות. לאחר השפעה מיטיבה של חיסוני הקורונה במהלך 2021, גרפי התחלואה חוזרים לטפס ועמם גם מספרי החולים במצב קשה והנפטרים. מומחים ברחבי העולם מנסים להבין אם הסיבה להתחדשות התחלואה נובעת משינויים בנגיף, ובעיקר כניסתו של זן דלתא, משחיקה ביעילות החיסונים או משילוב בין השניים. כמדינה הראשונה בעולם שהגיעה לרמות חיסון משמעותיות של האוכלוסייה, וכראשונה לאמץ מדיניות רשמית של חיסוני דחף ("בוסטר"), לישראל יש נקודת מבט ייחודית להציע לעולם.

"כמדינה הראשונה בעולם שהגיעה לרמות חיסון משמעותיות של האוכלוסייה, וכראשונה לאמץ מדיניות רשמית של חיסוני דחף ("בוסטר"), לישראל יש נקודת מבט ייחודית להציע לעולם". נמסר ממשרד הבריאות.

בתוך כך התפרסמו היום (חמישי) נתוני התחלואה של ערב יום הכיפורים (אתמול): 8,586 יצאו חיובי מתוך כ-149,487 נבדקים במתחמי הבדיקות השונים. עוד פורסמו נתוני התחלואה הקשה ביחס ל-100 אלף איש באוכלוסייה בני ה-60 ומטה: 6.8 בני אדם מתוך כמאה אלף לא מחוסנים - הם חולים קשה. אלו שהתחסנו במנה הראשונה והשנייה עומדים על 1.7 חולים קשה לכל מאה אלף בני אדם. ואלו שקיבלו את מנת הדחף - החיסון השלישי, עם 0.6 חולים קשה בלבד מתוך מאה אלף איש.

נכון להיום (חמישי) - ישנם 654 חולים שמצבם מוגדר קשה, 186 מונשמים, ו-7,465 נפטרים מפרוץ המגפה.

עד כה התחסנו בחיסון השלישי כ-2,984,406 איש במתחמי החיסונים השונים ברחבי הארץ.

בוסטר קורונה מכון ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד