ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לפני 'כל נדרי'

הרבי הפתיע את החסידים: "אני חייב לפייס את הציבור"

בגילוי לב נשא האדמו"ר מצאנז דברים לפני 'כל נדרי' בפני אלפי החסידים. הרבי אמר "איני יכול למלא את כל חובותיי לציבור, לא תמיד עניתי תשובות לשואלים מיד, אבקש שתמחלו לי בלב שלם". 'בחדרי חרדים' עם הדברים המלאים של הרבי בפרסום ראשון 

הרבי הפתיע את החסידים: "אני חייב לפייס את הציבור"
הרבי מצאנז בצום גדליה השנה צילום: א. איזנבאך

האדמו"ר מצאנז נשא דברים מרגשים בפני אלפי החסידים בדרשה לפני 'כל נדרי' בחצר החסידות בקרית צאנז בנתניה: הרבי פתח בגילוי לב ואמר: "אני חייב לפייס את הציבור. הזדקנתי. עוונותיי החלישו כוחי. איני יכול למלאות את כל חובותיי לציבור". כך דברי הרבי.

הרבי המשיך בדבריו: "לא תמיד עניתי תשובות לשואלים מיד, אבקש שתמחלו לי בלב שלם. אשתדל לעשות ככל שביכולתי לטובת הציבור. גם למען העסקנים הרבים עם כוונותיהם הטובות והברוכים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הדברים היו מפתיעים לאלפי החסידים שהקשיבו לדרשה, שארכה כשעה, ברגעים הנעלים של תפילת כל נדרי שהסתיימה אחרי השעה 12 בלילה.

אחד החסידים הסביר כי בשנים האחרונות רוב שאלות הציבור מועברות לאדמו"ר דרך הפקס בביתו, בתוך יום הייתה מתקבלת תשובה מהאדמו"ר דרך הגבאים או דרך מכתב. כך שמדובר היום בעשרות פקסים שנערמים על שולחן האדמו"ר יום יום, ביניהם גם מספר רב של שאלות בתורה והלכה מכל העולם, מה שגרם לעומס מדי גדול ולאחרונה אורך התשובות כמה ימים.

בנוסף, באופן נדיר אמר הרבי את 'אבינו מלכנו' בנעילה פסוק בפסוק מהתחלה ולא מ'החזירנו בתשובה' , הרבי אמר את אבינו מלכנו בבכיות אדירות בפרט בקטע של מנע מגיפה.

הרבי מצאנז כל נדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד