י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאבק בלתי מתפשר

צרפת: 3,000 עובדי משרד הבריאות סירבו להתחסן והושעו

ביום רביעי נכנס בצרפת לתוקף, החוק שמחייב את כלל עובדי מערכת הבריאות להתחסן לפחות במנת חיסון אחת והאכיפה בפועל בלתי מתפשרת. כ-3000 איש הושעו מתפקידיהם מאחר והם עדיין מסרבים בתוקף להתחסן. הם לא יקבלו שכר על ימי ההשעיה

צרפת: 3,000 עובדי משרד הבריאות סירבו להתחסן והושעו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

אלפי עובדי משרד הבריאות ברחבי צרפת הושעו מתפקידיהם, ולא יקבלו תשלום על ימי ההשעיה, בגין סירובם להתחסן מפני נגיף הקורונה, כך הצהיר שר הבריאות אוליביה ורן.

ההחלטה הגיעה יומיים בלבד לאחר שרופאים ועובדי בריאות בצרפת, קיימו הפגנות המוניות נגד חובת החיסון, בעוד רבים באירופה רואים בחיוב חיסון, כ"פגיעה בחירויות" האזרח שלהם.

סוכנות הבריאות הציבורית הלאומית בצרפת העריכה כי כ-12 אחוזים מצוותי בתי החולים וכשישה אחוזים מהרופאים טרם חוסנו, מה שהביא את משרד הבריאות להשעות כ-3,000 איש מעבודתם. הנשיא עמנואל מקרון נתן לצוותי בתי חולים, עובדי בתי אבות ומערך הכבאות, אולטימטום ביולי האחרון, להתחסן לפחות בזריקה אחת עד ה-15 בספטמבר או להתמודד עם השעיה ללא תשלום.

שר הבריאות אמר, כי אותם 3,000 המושעים, הם מתוך 2.7 מיליון עובדים בשירות הבריאות הלאומי בצרפת, הוא אמר כי חלק גדול מההשעיות הללו הן זמניות בלבד. חיסוני חובה נגד קורונה נכנסו לתוקף ביום רביעי האחרון, לכל 2.7 מיליון אנשי הבריאות בצרפת, כולל כל העובדים בבתי חולים, מרפאות ובתי אבות, כמו גם כבאים וצוותי אמבולנס.

מנהיג הימין הקיצוני פלוריאן פיליפוט הוא בין אלה שהאשימו את הנשיא עמנואל מקרון בהפיכת צרפת לדיקטטורה והשווה את 'חוק הבריאות לאפרטהייד'. ביום רביעי האחרון דיווח משרד הבריאות בצרפת על 79 מקרי מוות מקורונה במהלך 24 השעות הקודמות, מה שהביא את סך המתים ל-115,829 מפרוץ המגיפה.

ממשלת צרפת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד