ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"רצה לבצע טבח"

20 שנות מאסר לגבר שתכנן פיגוע נוראי בבית הכנסת

בית משפט פדרלי במדינת אוהיו בארה"ב גזר 20 שנות מאסר, על דיימון ג'וזף מהולנד, שתכנן פיגועים קטלניים בבית כנסת בעיר טולדו שבאוהיו. בחקירתו, הודה בקשרים עם ארגון טרור וניסיון לבצע פשע שנאה

20 שנות מאסר לגבר שתכנן פיגוע נוראי בבית הכנסת
דיימון ג'וזף צילום: משטרת אוהיו

בית המשפט המחוזי בארצות הברית בטולדו גזר ביום שני האחרון על דיימון ג'וזף, המכונה גם עבדאללה עלי יוסף, 20 שנות מאסר. ג'וזף הודה בחודש מאי האחרון בניסיון לספק משאבים לארגון טרור ובניסיון לבצע פשע שנאה.

בשנת 2018, כשהוא בן 21, ג'וזף פרסם ברשתות החברתיות קריאה להצטרף לדאעש. סוכני ה-FBI סמויים שוחחו איתו באינטרנט, וג'וזף אמר כי הוא רוצה לבצע פיגוע המוני במטרה יהודית בטולדו, בהשראת הרצח ההמוני של יהודים בבית כנסת בפיטסבורג באוקטובר באותה שנה. הפיגוע הנורא בבית הכנסת עץ החיים, שם נרצחו 11 אנשים.

ג'וזף נעצר כשקיבל שני רובים תקולים מסוכן FBI סמוי. בהצהרות ציינו התובעים כי יוסף תכנן את התקפתו דווקא ביום שבת. "הוא קיווה לגרום לנפגעים רבים בכך שבחר את יום שבת בו יהיו נוכחים מספר רב של קורבנות חפים מפשע", כך אמר בכיר בתביעה, מארק לסקו, ממשרד המשפטים.

ג'וזף הואשם בניסיון להעניק תמיכה חומרית לדאעש, בניסיון לבצע פשע שנאה והחזקת כלי נשק לקידום פשע אלימות. ג'וזף טען להגנתו כי הוא הפך לרדיקלי באמצעות תעמולה של דאעש ברשת האינטרנט והפיק "לקחים משמעותיים" מאז מעצרו.

מנגד התביעה ציינה, כי זהו עדיין "אותו אדם שאמר לרשויות שיש לו תוכנית לבצע רצח המוני בקהילה היהודית המקומית ותכנן תוכניות עם סוכן סמוי שלדעתו הוא איש דאעש".

מספר ימים לאחר שנרצחו 11 בני אדם בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג, אמר ג'וזף לסוכן סמוי שהוא מבקש לבצע פיגוע דומה בטולדו, הוא אמר לסוכן שהוא רוצה לתקוף שני בתי כנסת אך הגיע למסקנה שתקיפה אחת תהיה מציאותית יותר. יוסף אמר לסוכן הסמוי שהוא רוצה להרוג רבים.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ב-6 בדצמבר 2018 הוא נפגש עם הסוכן ונסע לבית כנסת. הוא שוחח אתו על פיגוע ותכנן את ביצעו כך על פי בית המשפט, ג'וזף אמר שהוא רוצה להשיג שני רובים ושני אקדחים. הוא חשש כי "התחמושת לא תספיק" והצהיר כי הוא "רוצה לגרום לטבח", כך אמרו התובעים בבית המשפט. למחרת סיפק לו הסוכן את הרובים כשהם מנוטרלים למעשה, ועצר אותו כעבור כמה רגעים. בהצהרה בעל פה בפני השוטרים, הודה ג'וזף על כוונתו לבצע את הפיגוע ואת רצונו לגרום לאבידות המוניות כאות נאמנות לדאעש.

מאסר בפועל עונש מאסר ניסיון פיגוע אוהיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד