י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הצלחה גדולה"

הנשיא מקרון: ראש המדינה האיסלאמית בסהרה חוסל

נשיא צרפת הודיע ​​על חיסולו של ראש המדינה האסלאמית (דאעש) מי שהיה המנהיג במדבר סהרה, הוא כינה את חיסולו של עדנאן אבו ואליד א-סהראווי "הצלחה גדולה" עבור הצבא הצרפתי לאחר יותר משמונה שנים שנלחמו בקיצונים איסלאמיים

הנשיא מקרון: ראש המדינה האיסלאמית בסהרה חוסל
א-סהראווי/עמנואל מקרון צילום: רשתות חברתיות/יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ בטוויטר כי א-סהראווי ראש המדינה האסלאמית (דאעש) ומי שהיה המנהיג במדבר סהרה, "נוטרל על ידי הכוחות הצרפתים" אך לא נתן פרטים נוספים. לא נמסר היכן חוסל א-סהראווי.

קבוצת המדינה האיסלאמית פעילה מאד לאורך הגבול בין מאלי לניז'ר באפריקה. על פי דיווחים בצרפת, סהראווי חוסל לפני מספר שבועות מפגיעת מל"ט, בזמן שרכב על אופנוע במאלי. יחד איתו חוסלו עשרה פעילים נוספים של ארגון המדינה האיסלאמית דאעש.

השמועות על מותו של המנהיג פורסמו במשך מספר שבועות במאלי, אם כי הרשויות באזור לא אישרו זאת. אך אתמול (חמישי) נשיא צרפת אישר את הדיווח. "זאת מכה מכרעת נגד ארגון הטרור הזה", צייצה בטוויטר שרת ההגנה הצרפתית פלורנס פאר. "המאבק שלנו נמשך".

הצבא הצרפתי נלחם בקיצונים אסלאמיים באזור סהרה מאז 2013, אך יחד עם זאת צרפת הודיעה לאחרונה כי היא תפחית את נוכחותה הצבאית באזור, עם תוכניות להוציא 2,000 חיילים בתחילת השנה הבאה.

החדשות על חיסולו של א-סהראווי מגיעות כאשר המאבק העולמי של צרפת נגד ארגון המדינה האיסלאמית עלה לכותרות בפריז. הנאשם המרכזי בפיגועים הגדולים שאירעו בפריז ב-2015 אמר ביום רביעי האחרון, כי אותם מקרי רצח הן כנקמה על התקיפות האוויריות הצרפתיות על ארגון המדינה האיסלאמית, וכינה את מותם של 130 איש חפים מפשע "שום דבר אישי".

חיסול מחבל דאעש עמנואל מקרון צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד