כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מצעד האיוולת: בירוקרטיה ממשלתית תגביר את תאונות הדרכים

ביורוקרטיה כושלת תסכן חיי אדם: ב-5 במאי 2013 אמורה לפקוע הארכת התוקף לפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והיא אמורה להיסגר

מצעד האיוולת: בירוקרטיה ממשלתית תגביר את תאונות הדרכים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוקמה בשנת 2007 בהוראת שעה לחמש שנים וזאת בתוקף חוק הרשות. ב-31 בדצמבר 2012, פקע תוקף פעילות הרשות ועקב הבחירות הוארך עד ל-5 במאי 2013.
כעת, אנו קרבים לסיום המועד ולמרות שכולם בעד המשך קיומה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בעיות בירוקרטיות מאיימות על המשך פעילותה של הרשות.

ב-7 במרץ 2013, פנה שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אל היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה ויינשטיין, בבקשה כי יפעל להארכת תוקף החוק על ידי הממשלה הנוכחית, עוד בטרם מינוי הממשלה החדשה. "אנו פונים אליך בבקשה לפעול לשינוי מעמד הרשות מהוראת שעה לחוק קבע", מבקש אבואב מהיועץ המשפטי לממשלה ומוסיף, "מיצוב הרשות כגוף האמון על הבטיחות בדרכים, ולא באופן זמני, יהווה ראייה למחויבותה של מדינת ישראל לאזרחיה".

אבואב מתריע כי: "סגירת הרשות תהווה צעד, שיהיה עבור כולנו בכייה לדורות. מדובר בדיני נפשות, שכן המאבק בתאונות הדרכים מטרתו העיקרית היא הצלת חיים והרי כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא".

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החלה לפעול בשנת 2007 ומהווה את חוד החנית במאבק בתאונות הדרכים. מאז הקמת הרשות חל שיפור משמעותי ברמת הבטיחות של מדינת ישראל, הנמצאת כיום בין עשר המדינות המובילות בתחום.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר: "קיומה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חיונית וקריטית להמשך המלחמה בתאונות הדרכים. פעולתו הראשונה של שר התחבורה חייבת להסדיר את הפיכתה של הרשות הלאומית לגוף קבוע וזאת, כדי להמשיך את מגמת הירידה במספר ההרוגים. מדינת ישראל חייבת לקיים רשות עצמאית ונפרדת ששמה לה למטרה, להילחם בתאונות הדרכים".
רשות לאומית תאונות ביורוקרטיה חיי אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד