כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרב הראשי הזמני לישרא

הרב הראשי הזמני לישרא

עם פרישתם לאחר עשר שנות כהונה של הרבנים הראשים לישראל החוק קובע כי בתקופת מעבר את תפקיד הרב הראשי לישראל יממש הזקן מבין חברי מועצת הרבנות הראשית הרב יוסף גליקסברג רבה של גבעתיים, ואת תפקיד נשיא בית הדין הגדול יממש הוותיק מבין חברי בית הדין הגאון רבי ציון בוארון

הגאון רבי ציון בוארון שליט''א

נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי ציון שלום בוארון שליט"א (63), נולד בטריפולי, בירת לוב, להוריו ר' שמעון ז"ל, שהיה המוליך והמביא והמעורר לכל ענין וביותר בשמירת גדרי הצניעות במעברה ובענין חינוך הילדים ויסוד שיעורי תורה לנוער זקן וטף והוא היה איש הקשר בכל הענינים... בין תושבי המעברה ובין הרב דזכרון יעקב הגאון רבי יקותיאל עזריאלי זצ''ל. אימו ע"ה הגיעה מבית משפחת בראנס וכפה פרשה לעני, כאשר ביתה הייתה פתוח לדלים וקשי-יום (כמדבר ממש). בגיל שלוש-ארבע עלה עם משפחתו לארץ.

בישיבות 'חדרה' 'מקור חיים' ו'רמת גן'

בעת לימודו בבית הספר היה מורה בבנימינה, בשם אליהו וינוגרד ז"ל, שלקח שמונה ילדים, והוא ביניהם, ללמוד בישיבת "חדרה" הסמוכה אשר הוקמה ביוזמתו ובתמיכתו של מרן החזון איש זיע''א. ישיבת "חדרה" שכנה אז במעונה הישן בחורבות החאן העתיק שליד בית הכנסת הגדול. על ראשי הישיבה נמנו הגה''צ רבי אלחנן פרלמוטר זצ"ל והגה''צ רבי יעקב גלינסקי שליט"א. "עוני רב שרר אז, וראש הישיבה שלנו, הגר''א פרלמוטר זצ"ל, החזיק את הישיבה ממש בשיניים. למרות גדלותו בתורה תיקן הוא בגפו את המיטות הרעועות ואת החשמל הקורס. לא הייתה ברירה אחרת”.

לאחר מכן, עבר הרב ללמוד בישיבת "מקור חיים" בירושלים (שהוקמה ג''כ ע''י מרן החזו''א זיע''א), שעמדה בראשות הגה''צ רבי משה שמעון הכהן וינטרוב ועימו הרב פרץ סטניצקי זצוק''ל.

הגרמ''ש הכהן וינטרוב דרך לימודו היתה בעיון גדול ובעומק הפשט והסברא הישרה ללא פילפולים שאינם נוגעים להבנת הדברים שבסוגיא וטרח עימנו בענין העיון הישר והנקי בהבנת הגמ' והתוס' (בראשות הישיבה עמדו גם הגה''צ רבי שלום שבדרון והר''י קרביץ זצוק''ל)

תקופה קצרה לאחר מכן, למד בישיבת "רמת-גן", שבראשות הגאון רבי אברהם יגל זצ"ל.(בן הגה''צ רבי שבתאי יגל זצוק''ל ר''י סלונים ומראשי מועצת גדולי התורה). בהקדמת חיבורו שו"ת 'שערי ציון' ח''א מהלל הרב את רבו בשבחים רבים ומביא מיספר סיפורים אודות גדלותו.

בכולל "תורה והוראה" בתל אביב שבראשות הגאון רבי אליהו שרים זצ"ל, את דרכי ההוראה למד הרב מהגר''ע יוסף שהיה מוסר בו שיעורים בעת כיהונו כרבה וראב''ד תל-אביב. יצוין כי גםהראש''ל הגאון רבי שלמה משה עמאר גם למד שם באותה העת .

בעולם הדיינות

לאחר מכן, והיה זה בשנת תשמ"ד, מונה הרב לדיין בטבריה וצפת.בשמשו כדיין בטבריה יחד עם הגרש''מ עמאר בתחילה היו יושנים על גבי ספסלים בבית הכנסת דחסידי קרלין כך במשך כל השבוע ובער''ש חוזרים לביתם בבני ברק כך במשך שבועות עד שהרב עבר להתגורר בטבריה והגרש''מ עמאר היה יושן אצלו במשך כל השבוע ובער''ש חוזר לביתו.

חמש שנים לאחר מכן, בשנת תשמ"ט, מונה לדיין ואב"ד בעיר באר שבע.ולאחר מכן כיהן כאב''ד בעיר פתח תקוה ובשנת תשס"ח מונה לחבר בית הדין הגדול לערעורים בירושלים, אשר בו דן ברמה עד היום הזה.

נודע הרב כבקי בתורת הסוד אותו שאב המקובל הצדיק רבי ינון חורי זיע"א, בצילו הצטופף שנים רבות יחד עם עמיתו, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א.

מידי מוצ"ש קובע הרב את לימודו בקבלה יחד עם הגרש"מ עמאר מידי מוצ"ש במנהרות הכותל המערבי.

חיבר הרב את השו"ת "שערי ציון", בן שתי החלקים עבי-הכרס

כבר 15 שנה מתגורר נשיא בית הדין הגדול בירושלים הרב ברחוב הרב זוננפלד, שכונת בית ישראל בירושלים.

הגר''ע יוסף שליט"א הכתירו במכתב בתואר "עמוד ההוראה" במכתב מתאריך כ"ה טבת תשע"ג במכתב המלצה למוסדותיו",

כיום, עם פרישתו של נשיא בית הדין הגדול הנוכחי, הגאון רבי שלמה משה עמאר מתפקידו, מכהן כממלא-מקומו (באורח זמני, עד המינוי הבא), ותיק חברי בית הדין הגר"צ בוארון שליט"א. נודע הרב כאמור, לנושא דרך ההוראה של הגר''ע יוסף במלחמה על צביונה היהודי של מדינת ישראל, דבר המהווה בשורה בעולם הדיינות.

עם פרישתם לאחר עשר שנות כהונה של הרבנים הראשים לישראל החוק קובע כי בתקופת מעבר את תפקיד הרב הראשי לישראל יממש הזקן מבין חברי מועצת הרבנות הראשית, ואת תפקיד נשיא בית הדין הגדול יממש הוותיק מבין חברי בית הדין
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד