ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"לנזוף בשגריר"

"לא ייאמן": הסכם מטריד בין גרמניה לרש"פ

בצל ההתחממות ביחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית, גרמניה חתמה על הסכם עם הרשות - במסגרתו היא תעביר 100 מיליון אירו במהלך השנתיים הקרובות | בימין קוראים לפעול נגד התוכנית ונגד ההלוואה שהעניקה ישראל: "בנט וגנץ נותנים ידם למימון טרור"

"לא ייאמן": הסכם מטריד בין גרמניה לרש"פ
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash90

מחזקים את הרשות: גרמניה הודיעה שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית, במסגרתו תעביר לה מיליוני אירו לפיתוח הרשויות הפלסטיניות בשטחי C.

על פי ההסכם, המדינה באירופה תעביר לרשות הפלסטינית 100 מיליון אירו במהלך השנתיים הקרובות, זאת כנראה בעקבות המשבר הכלכלי בו נמצאת הרשות. השאלה שנשאלת בישראל היא היכן יושקע הכסף.

על פי ראש ממשלת הרשות מוחמד אשתייה, הכסף הרב יושקע בפרויקטים "חיוניים" בתחומים שונים, ביניהם פיתוח הרשויות הפלסטיניות בשטחי C - שטחים, שעל פי הסכמי אוסלו, אמורים להיות בשליטה ישראלית.

"לא יאומן", הגיבו להסכם ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, "כל זאת בזמן שראש הממשלה הפלסטיני מצהיר בפירוש שהכספים יושקעו בהשתלטות על שטחי C, או במשכורות מחבלים".

"בנט וגנץ נותנים ידם למימון טרור. אנו קוראים לממשלת ישראל להתעורר ולבטל את התכנית למימון הרשות הפלסטינית מכספי משלם המיסים הישראלי, לפעול נגד המימון הגרמני וכמובן לעצור גם את ההשתלטות הפלסטינית הלא-חוקית על שטחי C", קראו.

חבר הכנסת אופיר סופר מ'הציונות הדתית' תקף: ‏"הכספים האירופאים ממשיכים לזרום לרשות הפלסטינית לפעולות נגד ישראל. אך אל לנו להתפלא, הפעם מדובר גם במדיניות של ממשלת ישראל שמתירה בעצמה בנייה בשטחי C ומעבירה חצי מיליארד לרשות הפלסטינית".

"בכל מדינה עם טיפה כבוד עצמי, השגריר הגרמני היה מוזמן לשיחת נזיפה על התערבות פסולה", הוסיף סופר, כשהוא קורא לממשלה ולשר החוץ לזמן את השגריר.

גנץ אישר לפני כחודש בניה של אלף יחידות פלסטיניות בשטחי C, למרות כאמור שמדובר בשטחים שבהחזקת ישראל, זאת בנוסף לבניה הלא חוקית הפלסטינית בשטחים אלו.

בנוסף, לפני מספר שבועות ישראל התחייבה להעביר הלוואה בגובה של חצי מיליארד שקל לרשות הפלסטינית, שיוחזרו מכספי הסילוקין מיוני 2022 - באישורו של שר האוצר אביגדור ליברמן.

הרשות הפלסטינית גרמניה מימון בני גנץ אופיר סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד