ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
רשימת המחדלים מתארכת

סוהר הגיע להעביר הודעה לאסיר בזמן שחפר את פתח היציאה

שורת המחדלים בפרשת בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע הולכת ומתארכת מיום ליום, אחרי התצפיתנית שנרדמה, הכלב שנבח ולא זכה ליחס, בקשתו של זביידי לעבור תא ולהתאחד עם החמישה והסוהר התורן שלא צפה המצלמות, מדווח על מחדל נוסף שיכול היה למנוע את הבריחה

סוהר הגיע להעביר הודעה לאסיר בזמן שחפר את פתח היציאה
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרשת בריחת האסירים מכלא גלבוע ממשיכה להסתעף עם עוד ועוד מחדלים: היום (שישי) מתפרסם כי סוהר הגיע לתא של האסירים הביטחוניים על מנת למסור הודעה לאחד מהם, בזמן שזה שהה מתחת לאדמה ועסק בחפירת המנהרה. חברו לתא הסביר לסוהר כי הוא ישן, וזה השתכנע ועזב את התא. החפירה בוצעה באמצעות ידיות של מחבתות ישנות.

פרטים חדשים שמפרסם לירן לוי, כתב המשטרה של 'וואלה', מעלים שאלות מטרידות מאד לגבי אופן התנהלות הסוהרים. במהלך החפירות הגיע סוהר לתא של האסירים הביטחוניים בכלא גלבוע בזמן שמנהרה נחפרה, אך לא תפס את המעשים - כך סיפר גורם בכיר במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטים ל'וואלה'.

הפרטים החדשים מראים פעם נוספת כי חפירת הבור, ממנו נמלטו ששת האסירים הביטחוניים ערב ראש השנה, בוצעה מתחת לאפם של הסוהרים. כך, סוהר הגיע לתא כשבידו הודעה להעביר לאסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, בזמן שזה חפר את פתח היציאה.

על פי הדיווח, חברו לתא, האסיר מחמוד עבדאללה אל-עארדה, ניגש מיד לסוהר, שעמד מחוץ לתא, והסביר לו כי מונדאל עייף מאוד והלך לישון. הסוהר התעקש לדבר עם מונדאל, אך לשווא. עארדה הצליח לשכנעו כי מונדאל אכן ישן, וכי הוא ימסור לו את ההודעה. הסוהר ויתר ועזב את התא. אם היה מתעקש לדבר בעצמו עם מונדאל או פותח את דלת התא, המחדל היה נמנע.

עוד עולה מהפרטים שהגיעו לידי 'וואלה', חפירת המנהרה בוצעה לרוב בשעות היום. את החפירה ביצע לרוב האסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, בין היתר באמצעות ידיות של מחבתות ישנות שחוממו על פלטה וחודדו על ידי האסירים לצורך החפירה.

עוד דווח, כי גם רגל של מיטה מברזל שפורקה וחודדה סייעה בחפירת המנהרה שממנה נמלטו המחבלים. מונדאל טרם נתפס, והמצוד אחריו ואחרי איהם פואד נאיף כמאמג'י עדיין ממשיך.

בשבוע האחרון לקחו כוחות הביטחון את ארבעת המחבלים שנתפסו, לשחזור בריחתם בכלא גלבוע, לצורכי החקירה.

בריחת האסירים מכלא גלבוע זכריה זביידי מחדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד