ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
העולם עוקב בדאגה

תיעוד מרהיב: צפון קוריאה שיגרה טילים מתוך קרון רכבת

שני טילים בליסטיים שוגרו בצפון קוריאה ממערכת בליסטית שהוכנסה לתוך קרון רכבת על מסילות. מדובר בניסוי שעורכת המדינה המבודדת בעולם בטילים חדשים שייצרה

תיעוד מרהיב: צפון קוריאה שיגרה טילים מתוך קרון רכבת
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

צפון קוריאה הודיעה אתמול (חמישי) כי שיגרה בהצלחה לראשונה טילים בליסטיים מקרון רכבת ו"ממשיכה לחזק את ההגנה שלה", שיגור שני הטילים היו בהפרש של שעות זה מזה במופע כוח צבאי.

השיגור אירע ביום רביעי האחרון, והמהלך הדגיש את החזרת המתחים בין צפון קוריאה למערב, על רקע קיפאון ממושך בשיחות בין צפון קוריאה למערב בראשות ארה"ב, שמטרתן להניע את צפון קוריאה מתוכנית הנשק הגרעינית שלה.

סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית המרכזית של פיונגיאנג מסרה כי הטילים שוגרו במהלך תרגיל של "גדוד טילים המופעל על ידי רכבת" שהעביר את מערכת הנשק לאורך פסי הרכבת באזור הררי במדינה ופגע במדויק במטרה ימית במרחק של 500 קילומטרים משם.

מערכת בליסטית המבוססת על מסילות משקפת את מאמציה של צפון קוריאה לגוון את אפשרויות השיגור שלה, הכוללות כיום כלי רכב שונים ואפשרות שיגור מהקרקע, ובנוסף עשויות לכלול צוללות. ירי טיל מרכבת עשוי להוסיף ניידות, אך כמה מומחים טוענים כי רשתות הרכבת הפשוטות של צפון קוריאה שעוברות בשטח קטן יחסית שלה יהרסו במהירות על ידי אויבים במהלך עימות צבאי.

גורמי צבא של דרום קוריאה וצבא יפן, מסרו כי שני הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה נחתו באזור של יפן אך מחוץ למים הטריטוריאליים שלה. הפעם האחרונה שבה טיל צפון קוריאני נחת בתוך אזור זה הייתה באוקטובר 2019.

שעות לאחר השיגורים האחרונים של צפון קוריאה, השכנה מדרום דיווחה על ניסוי ראשון של טיל בליסטי ששוגר מצוללת. בזמן השיגור הנשיא מון ג'אי-אין ובכירים בכירים נוספים צפו בניסוי, "הטיל טס מצוללת ופגע במטרה ייעודית", נמסר ממשרדו של הנשיא מון.

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה, איימה ב"הרס מוחלט" של היחסים הדו צדדיים בשל דבריו של מון בזמן שהוא צפה בניסוי כשאמר כי יכולות הטילים הקונבנציונליות הגדלות של הדרום יהוו "הרתעה בטוחה" נגד צפון קוריאה.

מומחים אומרים כי צפון קוריאה בונה את מערכות הנשק שלה כדי להפעיל לחץ על ארצות הברית בתקווה לזכות בהקלה מהסנקציות הכלכליות שמטרתן לאלץ את הצפון לנטוש את ארסנל הגרעין שלה. שיחות בראשות ארה"ב בנושא הופסקו לפני יותר משנתיים.

משטרו של קים ג'ונג און דחה עד כה את הפתיחות של ממשל ביידן לדיאלוג, צפון קוריאה דרשה מוושינגטון לנטוש קודם כל את מה שהיא מכנה "מדיניות עוינת" - התייחסות לסנקציות.

ארצות הברית מסרה כי אין לה כוונה עוינת וקראה לצפון קוריאה לחזור לשיחות. "מה שאנו מבקשים לעשות הוא לצמצם את האיום על ארצות הברית, על בעלות בריתנו באזור, ואנו חושבים שנוכל לעשות זאת באמצעות דיפלומטיה", אמר דובר משרד החוץ, נד פרייס, לכתבים בוושינגטון.

שיגור טילים ניסוי טילים צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד