ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

50 חרדים נתקעו בשלגים בהונגריה • פונו לכפר סמוך

אוטובוס עם כ-50 תיירים מישראל, ובהם ילדים ונשים בהריון, שהיו בדרכם לבודפסט, נתקעו מאז אמש בסופת שלגים בכביש בין אוסטריה להונגריה • נוסעים מספרים על הדרמה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אחרי הלילה הקר נגמר האוכל" • אחרי 18 שעות: פונו ברכבים לכפר סמוך, שם ישהו בשבת

השלג בסביבת האוטובוס; צילום zaka line
השלג בסביבת האוטובוס; צילום zaka line

אוטובוס עם כ-50 תיירים ישראלים - כולם חרדים - ובהם ילדים ונשים בהריון שהיו בדרכם לשהות בשבת בבודפסט, מצאו עצמם תקועים 18 שעות, לצד אלפי מכוניות נוספות, בסופת שלגים בכביש המהיר m-1 בין אוסטריה להונגריה.

אחד הנוסעים סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הם עברו את הגבול, ונתקעו בק"מ 98. "עבר הלילה הקר, ואיתו גם נגמר האוכל ושתיה חמה. זק"א ניסו להביא אלינו מסוק, אך הנסיון כשל.

"בפועל, לפני זמן קצר, בהשתדלות זק"א הגיעו רופא ורופאה באמצעות ג'יפ. הם בודקים את נוסעי האוטובוס. ישנם גם אמבולנסים שעושים את דרכם אלינו, בתקווה שהטיול הזה יסתיים עם טעם טוב".

בהשתדלות היחידה הבינלאומית של זק״א, המשרד לאסונות של הונגריה (הפועל תחת משרד הפנים המקומי), המשטרה, הצבא, ומשרד הבריאות התגייסו לטובת המאמץ לחלץ את האוטובוס במהירות ובשלום.

מפלסות הובאו אל הכביש והן עבדו בכל הכוח על מנת לפנות את השלג שנערם סביב האוטובוס, מכל הכיוונים. גם בתי חולים היו ערוכים לקבלם.

שמעון לנקרי, אחד מנוסעי האוטובוס סיפר ל'בחדרי חרדים', בשעה 13:55: "חילקו את נוסעי האוטובוס לקבוצות קטנות", וכי החל "פינוי באמצעות רכבים פרטיים לכפר סמוך, שם ככל הנראה נשהה בשבת, בתקווה כי כולם יגיעו לשם, ושלא יפרידו משפחות".

שעה לאחר מכן הושלם הפינוי, ובזק"א החלו לדאוג לאספקת אוכל כשר עבור הנוסעים.

בתוך כך, קבוצה של 11 משגיחי כשרות ישראלים של ou פנו למוקד זק"א, לאחר שנתקעו אף הם עם רכבם בשלגים באיזור בודפסט. תשעה מהם הסתדרו באכסניה מקומית. שלושה מהמשגיחים נעלמו. אחד כבר אותר, וכעת מנסים לאתר את שני האחרים.

הונגריה שלג אוטובוס תיירים אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד