ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
על רקע רפורמת הכשרות

השר כהנא נפגש עם הגרש"מ עמאר והגר"ד לאו

השר לשירותי דת מתן כהנא נועד היום עם הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו ורבה הראשי של ירושלים הרב שלמה משה עמאר. בפגישה התייעץ עימם בנושאי משרדו, ביניהם הרפורמות השונות | בסוף הפגישה אף קיבל ברכה מהשניים

השר כהנא נפגש עם הגרש"מ עמאר והגר"ד לאו
השר כהנא בפגישה צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת מתן כהנא נפגש היום (שישי) עם הרב הראשי ורב העיר ירושלים, כדי להתייעץ בענייני היום של משרדו.

כהנא נפגש עם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו ורבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר. בפגישה הם עסקו ב'ענייני דיומא', ובין היתר ברפורמות השונות שהשר מקדם בתקופה האחרונה. 

"שיח משותף של תלמידי חכמים ומשרד הדתות הוא חשוב וקריטי על מנת להנגיש את שירותי הדת בישראל לאזרחים", צייץ כהנא בסוף הפגישה, והדגיש: "תוך חיזוק מוסד הרבנות הראשית ושירותי הדת בישראל".

בסוף הפגישה, כהנא אף קיבל ברכה מהרב לאו ומהרב עמאר, כשהאחרון, על פי התיעודים שיצאו מהפגישה, נישק את ידיו זאת למרות שתקף אותו לאחרונה.

בתוך כך, אתמול דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' על לוח הזמנים לכינוס הועדה לבחירת דיינים. הכינוס הראשון של הוועדה יערך ביום חמישי עוד ארבעה שבועות, ח' בחשוון, ובו יוחלט על הקמת הוועדות המשנה.

בחודשיים לאחר מכן, ועד הדיון הסופי, ועדות המשנה יקיימו ראיונות עם מועמדים, ובסוף התהליך, ג' כסלו, יתקיים הכינוס השני של הוועדה למינוי דיינים, בו יוחלט על הדיינים החדשים.

הוועדה שתמליץ בפני כהנא על דיינים, עליה הכריז האחרון בשבוע שעבר, תתכנס לאחר כינוסה של הוועדה למינוי דיינים והקמת ועדות המשנה. מי שיעמוד בראש הוועדה שתמליץ בפני השר הוא הרב אריה שטרן, לשעבר רב העיר ירושלים ומבכירי רבני המגזר הדתי-לאומי.

מתן כהנא הגרש"מ עמאר הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד