ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"שיהיה ללפיד בהצלחה"

גנץ עיקם את האף כשלפיד סיפר לו על הנאום

בתחילת השבוע עדכן לפיד את שר הביטחון גנץ על נאום שהוא עומד לשאת ובו תוכנית שהוא מגבש שעיקרה יציבות מול עזה וחמאס. לפי הפרשן יוסי ורטר, גנץ לא אהב את ההתערבות של לפיד בתחומים שלדעתו הם בתחום טיפולו

גנץ עיקם את האף כשלפיד סיפר לו על הנאום
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי ב'הארץ' חושף הפרשן יוסי ורטר טפח במערכת היחסים המורכבת של ממשלת בנט-לפיד. ורטר מספר כי בתחילת השבוע ניגש שר החוץ יאיר לפיד לעמיתו שר הביטחון בני גנץ, לפני ישיבתם השבועית של ראשי מפלגות הקואליציה במשרד רה"מ, ועדכן אותו לגבי הנאום שהוא עומד לשאת במכון למדיניות נגד טרור. נושא הנאום גרם לשר הביטחון גנץ "לעקם את פרצופו", כך לפי ורטר.

"כלכלה תמורת ביטחון בעזה" הוא הנושא אותו מקדם כעת במרץ שר החוץ לפיד ובאופן טבעי השר גנץ שרואה את נושאי הביטחון ועזה כנושאים שבתחום טיפולו, לא אהב, לשון המעטה, את התעסקותו של לפיד בתחומים הללו.

"החדירה של לפיד לנחלתו נראתה לו, ובכן, כפלישת כוח אויב", כותב ורטר. ומציין כי לפיד עדכן באותו בוקר גם את בנט לגבי תוכניתו והודיע לו כי הוא מתכוון להביאה לקבינט כשתושלם. "בבקשה", ענה בנט ללפיד.

לגבי התוכנית עצמה כותב ורטר, "שרי הימין בממשלה, כמו גדעון סער שקבע (אף הוא בנאום במכון) כי התוכנית אינה ריאלית וכי חמאס לעולם לא יוותר על המשך ההתעצמות, לא יחתמו עליה. בקבינט, שחצוי שווה בשווה יהיה סביבה מאבק. אם היא אכן תובא אי־פעם לדיון ולהצבעה מי שעשוי לשבור שוויון ולהכריע הוא מיודענו גנץ. ועל כך אמר מי שאמר: "שיהיה ללפיד בהצלחה".

יוסי ורטר יאיר לפיד בני גנץ רצועת עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד