ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
העימות במגזר

אורבך דרש שסמוטריץ' יתנצל וחטף: "חוסר מודעות עצמית"

בצל יום כיפור, יו"ר סיעת 'ימינה' התנצל בפני בוחרי מפלגתו שלא תומכים בכניסתם לממשלה - ויחד עם זאת טען שיו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' צריך לבקש סליחה | במפלגה של האחרון תקפו: "לפני בקשת הסליחה, כדאי שתתוודה על החטא המרכזי"

אורבך דרש שסמוטריץ' יתנצל וחטף: "חוסר מודעות עצמית"
בצלאל סמוטריץ/ניר אורבך צילום: שריה דיאמנט/יונתן זינדל, פלאש 90

מתנצל ותוקף: יו"ר סיעת 'ימינה' חבר הכנסת ניר אורבך טען היום (שישי) שיו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' צריך להתנצל בפני המגזר ובפני ראשי המפלגות לשעבר.

אורבך התנצל בפני מצביעי 'ימינה' שפגועים מהכניסה של מפלגתו לממשלת השינוי, אך יחד עם זאת טוען שסמוטריץ' צריך להתנצל בפניו ובפני המגזר. במפלגה של האחרון לא נותרו חייבים, והשיבו במתקפה נגדית.

"אני רוצה להתנצל בפני בני ובנות תנועת הציונות הדתית, ששמו את האות ב' בקלפי ומבחינתם המהלך ש'ימינה' החליטה לעשות, בסופו של דבר, נוגד את השקפת עולמם", מסר אורבך ל'מעריב'. "אני עומד כאן מולכם, שלם עם ההחלטה שלי, אבל מתנצל בפניכם מכל הלב".

"מעניין מה היו חושבים היום חנן פורת, הרב ריינס זצ"ל, יוסף בורג וזבולון המר על מפלגת 'הציונות הדתית' ועל העומד בראשה. לדעתי, בצלאל סמוטריץ' צריך לבקש מהם ומאיתנו סליחה ומחילה", טען אורבך.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית', מפלגתו של סמוטריץ', לא נותר חייב והשיב: "האמת שלא חשבתי שזה כל כך נכון להגיד עבור אדם אחר על מה הוא צריך להתנצל. אבל מאחר ובמפגן מרהיב של חוסר מודעות עצמית, העזת להכות על חזם של אחרים, החלטתי לעזור לך קצת".

"חשבתי שתתנצל בפני ראשי המפד"ל/הבית היהודי לדורותיה", כתב והמשיך: "חשבתי שתתנצל בפני האנשים שרקדו איתך בשמחה כאשר שיקרת להם שממשלת השיסוי ירדה מהפרק. חשבתי שתתנצל בפני נפגעי הטרור, שאת התומכים של רוצחי בני משפחתם, הפכת לחבריך ולשותפיך".

"חשבתי שתבקש סליחה, אבל לפני בקשת הסליחה, כדאי שתתוודה על החטא המרכזי. החטא שחטאת בעזות מצח", תקף רוטמן.

זה לא הפעם הראשונה שמתגלע עימות בין השניים. בערב יום הכיפורים החליפו ביניהם עקיצות הדדיות בטוויטר ולאחר הקמת הממשלה חה"כ רוטמן סירב ללחוץ את ידו של אורבך.

ניר אורבך בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד