ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"התושבים לא מתכוונים לוותר"

סערת הסוכה במאה שערים: ביהמ"ש הורה לפרק; לקראת מלחמה?

לאחר הסרת 'צו מניעה': בעיריית ירושלים מתכוונים לפרק את סוכתו הגדולה של גאב"ד 'היכל הוראה', הגאון רבי משה ברנסדורפר, במוצאי שבת, לאחר פסיקת ביהמ"ש. תושבי השכונה מתכוננים ל"מלחמת דת" ומתכוונים להתעמת עם השוטרים ולמנוע את פירוק סוכת הפוסק בכל מחיר

סערת הסוכה במאה שערים: ביהמ"ש הורה לפרק; לקראת מלחמה?
מאה שערים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"מאה שערים מתכוננת למלחמה": בעיריית ירושלים מתכוונים לפרק את סוכתו הגדולה של גאב"ד 'היכל הוראה', הפוסק הנודע הגאון רבי משה ברנסדורפר, שנבנתה בצורה בולטת בשכונת בית ישראל בירושלים. כך על פי טענת מקורבים בבית הרב ברנסדורפר.

על פי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בית המשפט המחוזי הסיר היום (שישי) 'צו מניעה' שהוטל על פירוק הסוכה, עד לדיון שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב.

גורם בבית הרב ברנסדורפר מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "ביום ראשון הקרוב אמור להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בנושא פירוק הסוכה, ובעיריית ירושלים מבינים כי חלון ההזדמנויות נסגר, ולכן מתכוונים לפרק את הסוכה במוצאי שבת הקרוב. בעיריית ירושלים, חוששים כי הטענות שהיא הציגה יופרכו בבית המשפט, ולכן ימהרו לפרק אותה לפני קיום הדיון".

לדבריו, "מתכוננים למוצאי שבת סוער במאה שערים. מלחמת דת ממש. התושבים מכריזים כי לא יוותרו, וכי גם אם הרב בעצמו יסכים שיפרקו את הסוכה - הם ינהלו מלחמה נגד הפירוק".

אחת התלונות לבית המשפט נגד הסוכה, גורסת כי בניית הסוכה מפריעה ומסכנת את הלקוחות של מרפאת 'קופת חולים לאומית' הממוקמת מתחת לסוכה. עו"ד שרייבר, המייצג את בית הרב, טוען כי הטענות של קופת החלים סותרות אחת את השנייה, ובכתב הגנה שכתב הוא מונה את כל הטענות ומפריך אותו אחת-לאחת.

בכתב ההגנה נכתב כי בקופת החולים טענו שחסמו את הגישה למרפאה, אך מתמונות של הסוכה עולה כי הגישה פתוחה. כמו כן, בקופת החולים טענו כי הסוכה נבנתה על חלק מהכביש, אך מהתמונות עולה כי הסוכה נבנתה רק על מקום חניה.

כמו כן, ב'לאומית' טענו כי הסוכה מסכנת את שלום הציבור, אך עוה"ד טוען כי היא נבנתה בצורה שלא גורמת  סכנה לשלום הציבור כלל. "כדלהלן: רק בתאנים וקפידות הכי מחמירות. 1. גם מבחינה הנדסית, שקיבל שני אישורים הנדסיים ממהנדסים מקצועיים (שאת המהנדס השני מר קוזניצוב הוא הוסיף ולקח לפי דרישות העירייה מלכתחילה שהתנו את קיומו של הסוכה באישור המהנדס קוזניצוב) . 2. בנה גדרות גבוהים 2.4 מ"ר מסביב לפיגום שלא יוכלו ילדים לטפס חלילה (עד שהעירייה פירקה חלק מהגדרות ולכן, לעת עתה, אין שם יותר את הגדרות הללו). 3. הוסיף פרוג'קטורים ענקיים על כל הסביבה שאנשים חלילה לא ייכשלו במכשולים מחמת החושך וכן תלו שלטים על המדרכה".

בכתב ההגנה מופיעות עוד טענות נגד התלונות על סוכת הרב ברנסדורפר, ובבית הרב טוענים כי יוכיחו בבית משפט שהצדק איתם.

כזכור, דרמה התחוללה ביום שלישי האחרון בשכונת בית ישראל בירושלים, כאשר כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום לקראת פירוק סוכתו הגדולה של הגאון רבי משה ברנסדורפר, שנבנתה לאחר אישורי מהנדס חמורים.

מדובר בסוכה גדולה המוקמת מדי שנה, עם אישורי מהנדס מחמירים ביותר, אך השנה החליטו קומץ עיתונאים לפרסם תמונות מהסוכה, תוך השמעת טענות על כשל בבטיחות ועל אי-הפקת לקחים מאסונות מירון וקרלין, שהובילו למותם של 48 בני אדם.

קבוצה גדולה של אנשים, תושבי המקום, התבצרו בסוכה ואף ארגנו תפילת מנחה, כדי למנוע את פירוקה. במקביל מאות מתושבי השכונה התאספו מתחת לסוכה והתעמתו עם כוחות המשטרה, ואף פרצו את המחסום שהוצב על ידי המשטרה.

‏ל'בחדרי חרדים' נודע כי לבסוף הושגה הסכמה, לאחר שהפוסק הגר"מ ברנסדורפר ביקש כי רב המשטרה הרב רמי ברכיהו יגיע אליו, האחרון נאות לסיים את הסאגה בצורה רגועה ושקטה, ועלה יחד עם מפקד משטרת ירושלים לבית הגר"מ, שם סוכם כי השוטרים יעזבו את המקום, וכי הסוכה תפורק ביום שלאחר מכן על ידי אנשי הבית.

גורם המקורב לבית הרב אמר, לאחר המהומה, ל'בחדרי חרדים' כי "במשך כל השנים מהנדסים בדקו את הסוכה, והשנה אף הובאו למקום משקולות והסוכה עומדת לטענתם בכל אמצעי הבטיחות".

לדבריו, "לאחר פרסומים בתקשורת החליטו בעירייה להוציא צו הריסה וכוחות גדולים הגיעו להרוס. למרות שיש אישור של המהנדס משה קוזניצוב".

סוכה מאה שערים הרב משה ברנסדרופר צו הריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד