י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחקר מקיף

תסמיני הקורונה בקרב ילדים: עד שלושה חודשים

לא מתים מזה. מחקר חדש שנערך בקרב 20 אלף איש, מעלה כי תסמינים בקרב ילדים ובני נוער שחלו בקורונה, נמשכים בדרך כלל בין חודש לשלושה חודשים

תסמיני הקורונה בקרב ילדים: עד שלושה חודשים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ילדים ובני נוער סובלים מתסמינים של נגיף הקורונה הנמשכים עד שלושה חודשים. כך עולה ממחקר חדש. חוקרים בדקו 14 בדיקות שונות שכללו 20,000 ילדים מרחבי העולם תחת המחקר 'Long Covid' - קורונה ארוכה.

הם גילו שכמעט כל הילדים תיארו כי התסמינים שלהם השתפרו בין ארבעה שבועות ל-12 שבועות. הצוות, ממכון המחקר לילדים מרדוק (Murdoch) במחוז ויקטוריה שבאוסטרליה, אומר כי הממצאים מצביעים על כך שתסמיני הקורונה הארוכים אינם מהווים דאגה בקרב ילדים מתחת לגיל 18, כמו בקרב מבוגרים.

'קורונה ארוכה' מופיעה בחולים מעל 18 שהחלימו מהנגיף, הם מתמודדים עם סימפטומים במשך שבועות, או אולי חודשים או שנים, לאחר ניקוי הנגיף מגופם. ישנו מגוון רחב של סימפטומים שיכולים להופיע, כולל איבוד טעם וריח מתמשך, עייפות ארוכת טווח ובעיות חושיות ארוכות טווח.

הגורמים למצב עדיין אינם ידועים לגמרי, והחוקרים נערכים למספר מחקרים לבחינת השפעות ארוכות טווח. מנהלת CDC מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן של ארצות הברית ד"ר רושל וולנסקי העריכה בעבר שבין שני אחוזים לשלושה אחוזים מהילדים סובלים מקורונה ארוכה. לרוב הילדים הסובלים מקורונה יש מקרים קלים או שהם חסרי סימפטומים, ואינם נוטים לחלות קשה או למות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד