כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החרדי שהשב"כ גירש מישראל לפני 8 שנים - חזר ונחקר

שניאור זלמן חצקלוביץ', שגורש מישראל בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות, שוב בארץ הקודש • נחקר בנתב"ג מספר שעות ורק לאחר התערבות עורך דין – שוחרר

חובב טיולים. שניאור זלמן חצקלוביץ'
חובב טיולים. שניאור זלמן חצקלוביץ'

אחרי יותר משמונה שנים, שניאור זלמן חצקלוביץ', שגורש מישראל בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות – שוב בארץ הקודש.

חצקלוביץ' נחת לפני יותר מ-24 שעות בנמל התעופה בן גוריון. הוא הגיע בטיסה מקייב שבאוקראינה, לאחר ששהה מאז ראש חודש ניסן על ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. עם נחיתתו בישראל, הוא עוכב לחקירה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הוא נחקר שעות רבות ורק לאחר התערבות עורך דין – שוחרר לחופשי.

חצקלוביץ', בן למשפחה של חסידי חב"ד משכונת קראון הייטס שבברוקלין, הוא טיפוס צבעוני חובב הרפתקאות. הוא ביקר בשנים האחרונות ביותר משש מדינות ערב. לאחרונה שהה במצרים. "לא היה עליו שקל", סיפר אחד מחבריו ל'בחדרי חרדים', "הוא הצליח לחסוך סכום כדי לעלות על טיסה לאומן, במטרה לשהות בציון של רבי נחמן בראש חודש ניסן, וכשהוא הגיע לשם הוא שם לו למטרה לחזור לישראל.

"היו לו חששות. הוא פגש חבר ששכנע אותו לנסות לחזור לישראל, למרות שגורש ממנה – ואכן כך עשה".

ידידו המתלווה אליו בישראל סיפר כי כשסיים את החקירה בנתב"ג, אמר: "זה כמו יציאת מצרים עבורי".

כעת בכוונתו להחזיר את חייו למסלול שגרתי בישראל, תוך תקווה שלא יעורר את חשדם של אנשי החוק.

ב-2005 הוא נעצר בירושלים. בחיפוש על גופו מצאו השוטרים, ספר הקוראן ותצלומים שלו עטוי בכאפיה, יושב עם קבוצת ערבים במערה, לצד תמונות מעיראק ולבנון בהן הוא מצולם ללא פאות. הוא הסביר לחוקרים שהוא מטייל בעולם כתחביב, וכי הוא אוהב לשתות בבתי קפה. המשטרה פרסמה אז כי הוא נעצר לאחר שסיפר על כוונה לפגוע בראש הממשלה, בגלל ההתנתקות.

לאחר בדיקה נוספת, התברר כי הוא נושא מספר דרכונים עם תמונות שונות. בחלקן נראה כחרדי ובאחרות – חילוני לכל דבר. הוא הובא לחקירת השב"כ ובסיומה הועבר לטיפול משרד הפנים ומינהלת ההגירה לצורך גירושו מהארץ.

גירושו עורר סערה לאחר שזו הייתה הפעם הראשונה שבה דרשה מערכת הביטחון לגרש מישראל יהודי בחשד לעבירות ביטחוניות. עד כה חשש חצקלוביץ' לחזור לישראל. בראיונות שהעניק ממקום מגוריו בחו"ל, גינה את התנהלות רשויות החוק במדינה וטען כי לא מאפשרים את כניסתו לישראל ללא שום סיבה.
שניאור זלמן חצקלוביץ מגורש ישראל מצריים שב''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד