י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלו הן הסיבות

ההבדל הגדול: מדוע בנט לא נראה עדיין 'ראש ממשלה'

בנט אמנם נושא בתואר 'ראש ממשלה', אבל לכל הדעות, שפת הגוף שלו בנאומיו, הופעותיו, ובפגישותיו לא נראית כמו של ראש ממשלה... מה חסר לו? מה יש לנתניהו שתמיד נראה ראש ממשלה? ולמי יש סיכוי יותר ממנו?

ההבדל הגדול: מדוע בנט לא נראה עדיין 'ראש ממשלה'
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדוע בנט לא נראה ראש ממשלה גם לאחר כמעט 100 ימים בתפקידו?

אמר לי השבוע מישהו "אין מה לעשות, 'אין לו את זה' לא יעזור לו כלום, הוא נראה ילד..". אם גם אתם חושבים כך, עולה לכם בוודאי השאלה: איך זה יתכן שגם לאחר כמאה ימים, בהם נפגש עם הנשיא ביידן בארה"ב, וכן עם הנשיא א-סיסי במצרים, עדיין נפתלי בנט לא נראה כמו ראש ממשלה אמתי.

עדות לכך, שבאחוזי התאמה לראשות הממשלה הוא מקבל מספר נמוך עד זעום בהשוואה לנתניהו ואחרים (על אף החיבוק התקשורתי שניתן לו על כל דבר שעשה או לא).

התשובה טמונה בשפת הגוף השלילית שלו.

כידוע שפת הגוף משדרת את האנרגיה והעוצמה הפנימית, את האופי ואת הסגנון האישי. שפת הגוף מספרת כל זאת על פי העמידה, הישיבה, הכתפיים, הידיים, הבעות הפנים ועוד...

בניגוד לנתניהו שכיהן 12 שנה ברצף, ושתמיד היה מודע לתדמית שלו, ועל כן תחזק שפת גוף מנהיגותית, שהתחדדה והשתפרה אצלו עם השנים. בנט, לא יודע כיצד הוא נראה. מישהו צריך ללמד אותו קצת על התדמית שלו. [אולי זו הסיבה שהוא הלך בניגוד לבוחריו, כאמור, מחוסר הבנה של 'כיצד הוא נראה'..]

מה למעשה ביבי הקפיד להשתמש בשפת הגוף ובנט אפילו לא יודע?

להלן כמה מן ההבדלים שבין נתניהו ובנט בשפת הגוף:

נתניהו הולך עם יציבה זקופה – כתפיים לאחור, ועם ראש ישר ויציב. ואילו בנט, הולך עם יציבה חצי זקופה ועם ראש הנע רבות לצדדים.

כשביבי מתחיל נאום, הוא בשניות הראשונות - שותק [ליצור מחת]. בנט ישר מדבר ללא 'הילת נואם'.

בדרך כלל ביבי מדבר גם בעיניים. וכשהוא מתחיל לנאום הוא עוטה מבט רציני ובטוח. מאידך, בנט או מחייך או זועם, או עוטה פני פוקר.

ביבי מקפיד על מסר קליט, לרוב משפט סיכום המשולב בחרוזים או משחקי לשון [יתנו יקבלו וכדומה..] ולרוב עם אינטונציה מגוונת. בנט נואם ללא משחקי קול וללא משחקי לשון.

ביבי תמיד משתמש בידיים להדגמה ולהמחשה כגון חוזק, גודל, אגרוף, אצבע המורה, פתיחות וכדומה. בנט כמעט ולא משחק בידיו..

ביבי מדבר בטון בריטון נמוך המשדר סמכות. בנט מדבר בטון ממוצע או גבוה. וגם כשהוא מדבר נמוך, לרוב זה נראה מתאמץ מידי.

[ביבי מקפיד על עניבה באמצע. בנט לא תמיד.]

אגב, יאיר לפיד נראה יותר ראש ממשלה, היות והוא מקפיד על שפת גוף מנהיגותית, הוא הולך זקוף עם ראש ישר ויציב, מדבר בטון נמוך ויציב, משחק בלשונו וגם בידיו.

במחשבה שניה אני חושב שלא לחינם נתנו לו ראשי השמאל את התפקיד הנחשק. פשוט, כי גם הם ידעו שהוא לא יתקדם עם זה לשום מקום. הוא פשוט לא נראה ראש ממשלה וכנראה גם לא ייראה כזה. אי אפשר לעטות מסכה כזו גדולה ביום אחד. צריך לבנות גוף מתאים כמה שנים קודם לכן.

[במאמר המוסגר: חשוב ללמוד מכך, שגם בחינוך הילדים בבית, אי אפשר לדרוש משהו מהמשפחה כשזה לא נובע מהפנימיות שלנו. המסר לא עובד ולא עובר. חשוב לבנות פנימיות טובה ואצילית ולשדר אותה בלי מאמץ]

מאת: ישראל עזריאל, מחבר רב המכר 'שפת הגוף והנפש' ויו"ר מכון התבוננות.

שפת גוף ישראל עזריאל נתניהו בנט ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד