י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שאלת המבצע הצבאי

אחרי שמונה ליו"ר: הח"כ מרע"מ במסר מרגיע לבנט

אחת הטענות נגד הממשלה, היא שזו לא תוכל לצאת למבצע צבאי בעזה כי היא תפחד שרע"מ תפיל אותה. אלא שחבר הכנסת וליד טאהא רומז שמבצע לא בהכרח יסכן את הממשלה. "זה לא צריך להיות המבחן"

אחרי שמונה ליו"ר: הח"כ מרע"מ במסר מרגיע לבנט
ח"כ ואליד טאהא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבשבועות האחרונים הוא וחבריו למפלגה לא התראיינו, כנראה, בשל בריחת האסירים מהכלא והחשש להסתבך בראיונות עם אמירות מקוממות, חבר הכנסת וליד טאהא ממפלגת רע"מ התייצב מול המצלמות והשיב לשאלות.

במהלך הראיון, התייחס טאהא לאחד הנושאים שעליהם מבקרי הממשלה מתבססים בהתנגדותם - מה תעשה מפלגתו כאשר יתרחש מבצע צבאי בעזה. הטענה בקרב חברי האופוזיציה היא שהממשלה תתמהמה בהחלטתה לצאת למבצע צבאי ואפשר שלא תצא כלל, כדי לא לגרום להפלתה באמצעות פרישת ארבעת ח"כי רע"מ.

אך בראיון הערב (מוצ"ש) ל'חדשות 12', מרגיע ח"כ טאהא שמונה בשבוע שעבר ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת ודוחה את הטענות. "אנחנו כמפלגה ערבית ובכלל לא אוהבים מלחמות וסולדים מזה. מבחינתי זה לא צריך להיות המבחן אלא המבחן הוא מה צריך לעשות כדי לאפשר חיים".

"נגיד שיהיה מבצע בעזה ונצא מהקואליציה - אז מה תגיע ממשלה אחרת שלא תילחם? אנחנו רוצים שלום ושישראל תקדם נושאים של חיים", הבהיר וחידד.

דבריו של הח"כ מרע"מ מצטרפים לדבריו של ראש הממשלה בנט בראיונות שהעניק בשבוע שעבר: "מרבים לשאול האם תצא למבצע בעזה אם צריך בקואליציה כזו – והתשובה החד משמעית היא כן. כל החלטה ביטחונית מתקבלת רק על בסיס שיקולים ביטחוניים ואחר כך נסתדר".

הוא שיבח אז את שותפו המוסלמי ואמר: "כל הקו של (מנסור) עבאס הוא כלכלי-אזרחי בלבד. אנחנו נעשה מה שצריך לעשות - ועם ההשלכות הפוליטיות נתמודד אחר כך".

מבצע צבאי ווליד טאהא מפלגת רע"מ ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד