י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפקרות בכלא גלבוע

פרקליטו של המחבל הנמלט חושף: "חתך באמצעות בורג ברזל"

עורך דינו של אחד מארבעת המחבלים שנלכדו לאחר הבריחה המדהימה מכלא גלבוע, שוחח עמו וסיפר לתקשורת פרטים חדשים ששמע מהלקוח. את הפתח חפר בעצמו באמצעות כלים הכי פרמיטיביים שאתם יכולים לדמיין ובשלב מאוחר יותר הצטרפו חבריו לתא, עד לבריחה המדהימה 

פרקליטו של המחבל הנמלט חושף: "חתך באמצעות בורג ברזל"
כלא גלבוע/היציאה מהמנהרה צילום: פלאש 90

פרשת בריחת האסירים מכלא גלבוע ממשיכה להסתעף מידי יום עם עוד ועוד מחדלים מזוויות שונות. עורך דינו של המחבל מחמוד אל-עארדה, אחד הנמלטים חושף פרטים נוספים על בריחת האסירים ומספר כי השתמשו בכלים הכי פרימיטיביים שיש, ובאמצעותם הצליחו לברוח גם ב-2021.

עורך דינו של אל-עארדה מנמלטי כלא גלבוע, מספר כי את פתח היציאה מהתא, חפר מרשו לבדו. את הברזל הוא חתך באמצעות בורג ברזל שמצא והצליח לחתוך בברזל. כמו כן הוא עשה שימוש בפיסת מתכת שנלקחה מאחד ארונות העץ ששימש לחיתוך מכסה הפח של קו הביוב.

עוד סיפר, כי לאחר ניסור הפתח ברצפת התא, הוא וחבריו החלו לחפור בכלים מאולתרים מפלדה. בחפירה זו נטלו חלק מונאדל נפיעאת, מוחמד אל-עארדה, יעקוב קאדרי ואיהם כממג'י (זכריא זביידי הועבר לתאם לילה קודם, לבקשתו). לשם חפירת המנהרה האסירים הנמלטים עשו שימוש בחומרי בנייה כמוטות ברזל ופיסות מתכת נוספות ששימשו בשעתו, לפי דברי מחאג'נה לשם בניית הכלא, והושארו במקום ונמצאו ע"י הנמלטים. כך מדווח גיא מעיין ב'כאן חדשות'.

עוד דווח, כי רסלאן מחאג'נה, עורך דינו של האסיר מחמוד אל-עארדה סיים את ביקורו השני אצל מרשו. לפי מקורות פלסטיניים הודיע מחאג'נה בשמו כי הוא דבק בכך שהאסירים הנמלטים לא ביקשו סיוע מכל גורם אחר, וכי אל-עארדה הוא האחראי לפעולת הבריחה. עוד הוסיף מחאג'נה כי מרשו שומר על מורל גבוה. לדבריו, בזמן הבריחה הוא לבש חולצה של אחיינו וכל מה שנשא עמו היה צלוחית דבש, אותה התעתד למסור לאמו.

מחאג'נה הכחיש (בשם מרשו) כי נתקל בערבים תושבי ישראל, וכי כל הדיווחים על כך שתושבי נצרת, סירבו לסייע להם, נועדו לתקוע טריז בין בני העם הפלסטיני. לדברי מחאג'נה, ששת האסירים יצאו ביחד לנאעורה באופן לא מתוכנן, שם הם הגיעו למסגד והתקלחו. עארדה הוסיף שהיה רצון של מי מהנמלטים להגיע משם לגדה (לא ברור אם של חלק או של כולם) אך בגלל שהכיוונים לא היו ברורים להם ובגלל שהם שמעו ברדיו שמחפשים אחריהם, הם לא הצליחו להגיע לשם.

כזכור כוחות הביטחון תפסו בליל השבת שעברה (שבת שובה) ארבעה מהמחבלים שנמלטו בערב ראש השנה מכלא גלבוע. במקביל, נמשך המצוד אחר שני המחבלים הנוספים מונאדל אינפיעאת ואיהם כמאמג'יכי.

זכריא זביידי ומוחמד קאסם עארדה נלכדו בחניון משאיות ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. ובאזור נצרת נעצרו, מחמוד עראדה ויעקוב קאדרי.

כזכור ביום שישי דווחו מחדלים נוספים, כי סוהר הגיע לתא של האסירים הביטחוניים על מנת למסור הודעה לאחד מהם, בזמן שזה שהה מתחת לאדמה ועסק בחפירת המנהרה. חברו לתא הסביר לסוהר כי הוא ישן, וזה השתכנע ועזב את התא. והחפירה בוצעה באמצעות ידיות של מחבתות ישנות.

על פי הדיווח, חברו לתא, האסיר מחמוד עבדאללה אל-עארדה, ניגש מיד לסוהר, שעמד מחוץ לתא, והסביר לו כי מונדאל עייף מאוד והלך לישון. הסוהר התעקש לדבר עם מונדאל, אך לשווא. עארדה הצליח לשכנעו כי מונדאל אכן ישן, וכי הוא ימסור לו את ההודעה. הסוהר ויתר ועזב את התא. אם היה מתעקש לדבר בעצמו עם מונדאל או פותח את דלת התא, המחדל היה נמנע.

בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד