י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תם המצוד

מתברר: לא רק אנחנו נדהמנו מקלות הבריחה - גם האסירים

ארבעת המחבלים שנעצרו בשבת שעברה גילו בחקירתם כי גם הם הופתעו מהקלות בה הצליחו לברוח מאחד מבתי הכלא השמורים בישראל במבצע שתוכנן במשך תשעה חודשים וחפירה שנמשכה גם היא תקופה של כמה חודשים באין מפריע 

מתברר: לא רק אנחנו נדהמנו מקלות הבריחה - גם האסירים
מגדל תצפית כלא גלבוע צילום: פלאש 90

הבריחה והרשלנות בכלא גלבוע, ממנו ברחו ששה מחבלים מסוכנים בערב ראש השנה ממשיכה לספק עוד ועוד כותרות, על מחדלים ורשלנויות.

מתברר שלא רק אנחנו הופתענו מבריחתם. האסירים עצמם סיפרו בחקירתם: "נדהמנו מהקלות שבה הצלחנו לברוח מהשב"ס" סיפרו הארבעה שנתפסו לפני שבוע וכבר הספיקו להיחקר כמה פעמים.

כמו כן, פורסם בחדשות 13 כי אחד הסוהרים כמעט וגילה את הבריחה ימים אחדים לפני שיצאה לפועל - הסוהר הביא מכתב עבור אחד האסירים, שבדיוק חפר בתוך מנהרת הבריחה. האסירים לא הכניסו את הסוהר לתא, בטענה שאותו אסיר ישן.

ב'ידיעות אחרונות' דווח מה שסיפר אחד המחבלים לעורך דינו: "9 חודשים לקח תכנון מבצע הבריחה, כולנו היינו יחד מהרגע שברחנו עד שהגענו לכפר נאעורה שממזרח לעפולה, שם נכנסנו למסגד והתפצלנו לקבוצות. במהלך כל הבריחה והחיפושים האזנו לרדיו ועקבנו אחרי הדיווחים. רצינו להגיע לשטחים אבל ידענו שמחכים לנו המון כוחות בגבולות".

לצד זאת, במהלך השבוע האחרון דווח על אחד המחדלים העצומים שיכול היה למנוע את הבריחה. סוהר בכלא גלבוע, ששהה במשל"ט (מרכז השליטה) במהלך הלילה ואמור היה לצפות במסכים בחדר הבקרה ולוודא שהכול תקין, לא צפה במצלמות ועלה חשד כי במקום זאת צפה הסוהר בטלוויזיה.

יצוין כי יו"ר ועדת הפנים הנכנס, חבר הכנסת וליד טאהא ממפלגת רע"מ התייחס לבריחת האסירים ואמר: "הבריחה מזכירה שיש כיבוש ואי אפשר להמשיך כך". כך אמר בראיון אמש ל'חדשות 12'.

הלילה באה הסאגה לסיומה עם מעצרם של שני המחבלים הנוספים שהסתתרו בתוך בית משפחה במחנה הפליטים ג'נין. הללו נעצרו ללא התנגדות ובידיים מורמות.

שעות לפני המעצר, פורסם ב'חדשות 13' כי פלסטינים רבים לוקחים נשקים ומגיעים לג'נין, מתבצרים שם גם בעיר וגם במחנה הפליטים, מתוך ציפייה לכניסה קרובה של צה"ל בחיפושים אחר שני האסירים שנותרו בחוץ, וכך אכן אירע הלילה עם תפיסתם.

לצד זאת חמאס המשיך ביממה האחרונה להסית ולקרוא לפלסטינים לסייע לנמלטים ולפגוע בחיילים ובאזרחים ישראלים, וטען: "נשחרר את האסירים שנמלטו ונעצרו בעסקת חילופי שבויים עם ישראל". אולם כאמור השניים נעצרו לצד שני סייענים נוספים שנתנו להם קורת גג והסתירו אותם.

בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד