י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טיפול חדש

קוקטייל נוגדנים שניתן לטראמפ, יינתן לחולי קורונה בבריטניה

תרופת קוקטייל מציל חיים שניתנה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בשנה שעברה, תינתן לחולי קורונה פגיעים, כך דיווחו כלי תקשורת בבריטניה

קוקטייל נוגדנים שניתן לטראמפ, יינתן לחולי קורונה בבריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

קוקטייל נוגדנים שניתן לטראמפ בשנה שעברה יינתן לחולי קורונה בבריטניה: בחודש שעבר בישר שר הבריאות סאג'יד ג'אוויד כי קוקטייל 'רונאפרב' (Ronapreve) יהיה הטיפול הראשון שתוכנן במיוחד לחולי קורונה, שיקבל אישור רגולטורי בבריטניה.

ביום שישי המחלקה לבריאות ושירותים חברתיים בבריטניה מסרה, כי לקוקטייל יש פוטנציאל להועיל לאלפי מטופלים, כאשר הראשונים לקבל את התרופה יהיו אלו שלא מחזיקים בנוגדנים נגד קורונה.

על פי הדיווח, הממשלה קנתה מספיק מהתרופה לטיפול בחולים בבתי חולים ברחבי בריטניה החל מהשבוע. שר הבריאות אמר: "הבטחנו טיפול חדש למטופלים הפגיעים ביותר שלנו בבתי חולים בבריטניה ואני שמח שזה יציל חיים, בריטניה מובילה את העולם בזיהוי והפצת תרופות מצילות חיים, במיוחד לקורונה, ונמשיך בעבודתנו החיונית למצוא את הטיפולים הטובים ביותר שיש להצלת חיים".

סוכנות הרגולציה לתרופות (MHRA) בבריטניה מסרה כי נתוני הניסויים הקליניים שהעריכו, הראו כי ניתן להשתמש בתרופה למניעת זיהום, לטיפול בסימפטומים של זיהום חמור ולצמצם את האשפוז בבית חולים. הניסויים נערכו לפני מבצע החיסון הנרחב ולפני הופעתם של גרסאות וירוסים שונים.

מטעם סוכנות MHRA נמסר כי התרופה, שפותחה על ידי חברות התרופות רג'נרון, ניתנת על ידי זריקה או עירוי ופועלת בציפוי מערכת הנשימה בה היא נקשרת בחוזקה לנגיף ומונעת ממנה גישה לתאים.

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, החל עולם הרפואה בחיפוש אחר מענה לאתגר אשר הציב הנגיף החדש. במקביל למרוץ לפיתוח חיסון כנגד הנגיף כצעד מניעתי, נדרש היה לתת פתרון מיידי, הן עבור אלו שחלו במחלה, והן עבור אלו שאינם מסוגלים לפתח תגובה חיסונית ועל כן מצויים בסיכון מוגבר (לדוגמה מדוכאי חיסון, מבוגרים ואוכלוסיות סיכון אחרות). ואכן בסוף השבוע בישרה בריטניה כי היא תחל להשתמש בתרופה הראשונה שאושרה.

קורונה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד