י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגד הגדול של טולוז

צרפת: ציטט להרוג יהודים וזוכה בבית המשפט

בית משפט בצרפת זיכה מטיף צרפתי, אימאם בכיר, מאשמות הסתה לאחר שציטט 'פסק הלכה' כי למוסלמים מותר להרוג יהודים | היהודים במדינה זועמים

צרפת: ציטט להרוג יהודים וזוכה בבית המשפט
מוסלמי במסגד, אילוסטרציה צילום: pixabay

אימאם בכיר בצרפת, שאמר כי על פי הלכה מותר למוסלמים להרוג יהודים, זוכה מהסתה להאשמות שנאה אנטישמיות. מוחמד טאטאי, מטיף המסגד הגדול של טולוז, "לא תכנן להסית שנאה בדרשתו בשנת 2017", כך קבע בית המשפט בטולוז ביום שלישי. הדרשה הגיעה ימים לאחר שהתפרסמה הידיעה כי ארצות הברית תכיר בירושלים כבירת ישראל.

מנהיגי הקהילה היהודית ניתקו את קשריהם עם המסגד בעקבות גילוי דרשת המטיף, ומחו על פסק הדין. טאטאי מוביל קבוצת דיאלוג בין דתית בשם 'המעגל לדיאלוג אזרחי'. אך מסתבר כי הוא לא ממש מוביל לדיאלוג.

פרנק טובול, נשיא קבוצת הגג של קהילות יהודי צרפת בטולוז אמר, כי ההחלטה מזכירה החלטה דומה שהתקבלה לאחרונה בצרפת שלא להאשים את הרוצח של הרופאה היהודיה שרה חלימי שנרצחה בפריז בשנת 2017. כזכור בית משפט קבע כי הרוצח קבילי טראורה היה תחת השפעת מריחואנה, וכך למעשה הוא לא אחראי למעשיו.

כצפוי, מנהיגי הקהילה המוסלמית שיבחו את הזיכוי של בית המשפט. הם הגנו על טאטאי ואמרו כי "הוא תמיד שמר על יחסים טובים עם הקהילות היהודיות והקתוליות". טאטאי, שלא התפטר מתפקידיו הקהילתיים, זכה לגיבוי מאנשים בולטים בקהילה המוסלמית, כך מדווחת סוכנות הידיעות היהודית JTA.

בדרשה ב-2017 הוא אמר כי "מוחמד סיפר לנו על הקרב הסופי והמכריע, יום הדין לא יגיע עד שהמוסלמים יילחמו ביהודים. היהודים יתחבאו מאחורי האבנים והעצים, והאבנים והעצים יגידו: הו מוסלמי, הו משרת אללה, יש יהודי מתחבא מאחורי, בוא והרוג אותו - למעט עץ הג'רקאד (Gharqad) שהוא אחד העצים של היהודים". הוא גם אמר כי הלווייתו של שמעון פרס בשנת 2016 היא למעשה הלווייתה של ישראל.

פרנק טובול הגיב על הדברים: "גם כשאתה הורג יהודי אתה לא מורשע אלא נחשב כמשוגע", אמר טובול לתקשורת הצרפתית "אז בעצם אתה אומר לאלפים במסגד להרוג יהודים ולהתחבא מאחורי טקסט בן מאות שנים כדי להימנע מהרשעה".

צרפת מטיף מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד