ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
מחאה פרובוקטיבית

בית המשפט פסק: ההפגנות מחוץ לבית הכנסת יימשכו

בית המשפט הפדרלי במישיגן הודיע בסוף השבוע כי מחאות פרו-פלסטיניות פרובוקטיביות מחוץ לבית כנסת במישיגן מוגנות על ידי התיקון הראשון של החוקה, וכך הן יכולות להמשך ללא הפרעה

בית המשפט פסק: ההפגנות מחוץ לבית הכנסת יימשכו
אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט הפדרלי במישיגן הודיע, כי מחאות פרו-פלסטיניות אנטי ישראליות מחוץ לבית כנסת במישיגן מוגנות על ידי התיקון הראשון של החוקה, בית המשפט סירב לעצור את ההפגנות או לקבוע הגבלות.

ההפגנות התקיימו על בסיס שבועי מאז 2003 באן ארבור, כאשר אנשים החזיקו שלטים בהם כתוב "השחתת הכוח היהודי" ו"הפסיקו לתת מימון לישראל" ו"סיום השואה הפלסטינית". חברי קהילת בית ישראל, כולל כמה ניצולי שואה, אמרו לתקשורת המקומית כי ההפגנות הפריעו לתפילות השבת וגרמו למצוקה רגשית.

לטענת בית המשפט, המפגינים לא חסמו את המתפללים משימוש בבית הכנסת, וקריאות שנשמעו בהפגנות, לא נשמעו מתוך הבניין", אמר השופט ג'פרי סאטון. האיגוד האמריקאי לחירויות האזרח הגיש כתב תמיכה בפעילים ואמר כי ההפגנות זכאיות להגנה גם אם הן "פוגעניות, מעצבנות וחסרות טעם". דן קורובקין מהאיגוד לחירויות אמר, "אם לפקידי ציבור ולבתי משפט יש שיקול דעת לדכא דיבור שהם לא אוהבים, אף אחד מאיתנו לא באמת נהנה מחופש הביטוי".

פעילים פרו פלסטינים בית כנסת מישיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד