כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מוהרא"ש שיק: "הפוליטיקה של שקר תתבטל ותתפורר"

בתשובה ארוכה בנושא הגזירות על תלמידי הישיבות, מגולל רבה של יבנאל את היסטוריית חסידי ברסלב ברוסיה, ומבטיח: "אלו שרוצים לפגוע בלומדים - יצאו בבזיונות"

מוהרא"ש שיק: "הפוליטיקה של שקר תתבטל ותתפורר"

"כבר עמדו על עם ישראל במשך אלפיים שנות גלותינו, רצו לבטל מעם ישראל את התורה, וגזרו כל מיני גזירות רעות, מה היה הסוף? שהתורה הקדושה נשארה חזקה, ושומרי התורה נשארו חזקים ביהדות ובלימוד התורה, וכל אלו שרצו לבטל אותם מקיום מצוות ומלימוד התורה - נתבטלו לגמרי ונעשו כלא היו, ונשכח זכרם מעל פני האדמה".

הדברים הללו נכתבו על ידי הרב שיק מיבנאל, בתשובה לשאלה שהופנתה ללשכתו בבורו פארק שבניו-יורק דרך מדור 'שאלות ותשובות בחסידות ברסלב' באתר האינטרנט של המוסדות. השואל ביקש לדעת "מה דעתו של הצדיק בעניין מה שקורה עכשיו בארץ ישראל, שעומדים לגזור גזירות על הציבור החרדי ועל עולם התורה. האם יש ממה לחשוש? והאם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לבטל את הגזירות האלו?"

הרב שיק ממשיך וכותב: "שמעתי מהרב החסיד ר' לוי יצחק בנדר, שבכל השנים שהקומוניסטים עלו לשלטון ברוסיה, והיו מלחמות וכל מיני מפלגות, אלו בעד ואלו כנגד, וכל יום היו חדשות. עם כל זאת, אנשי שלומינו לא התבלבלו משום דבר, אלא התמידו בלימוד תורה הקדושה בהתמדה רבה מאד, ועסקו בתפלה בכח בקלויז, וכן הלכו להתבודד רובם ככולם אצל ציון רבינו ז"ל, ואחרים בשדות, ואף אחד לא התבלבל מהחדשות שקרו מהקומוניסטים ומהגזירות שלהם.

"כי אצל אנשי שלומינו היקרים היה העיקר התכלית הנצחית, לברוח אליו יתברך, ולא לשים לב אל כל מה שקורה בעולם. וכבר אמר התנא הקדוש 'לפי שבשעת פטירתו של אדם, אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד', ולכן לא היה מעניין אותם שום דבר, רק תורה ותפלה וקיום מצוות מעשיות ושמחה וריקודים בכל יום, וזה היה רצונם וכיסופם, וכן צריך להיות גם עכשיו".

בסיום דבריו ביקש הרב שיק מתלמידיו "לא להתערב בפוליטיקה של שקר, כי גדול אדונינו ורב להושיע, ואת התורה הקדושה לא יוכלו לבטל, אדרבה מי שירצה לגעת בזה, לבסוף הכל יתבטל ויתפורר כלא היה, ואלו שרצו לשים רגלים נגד לומדי התורה, יצאו בבזיונות גדולים, ויתבטלו לגמרי".
הרב שיק הבטחה תורה ברסלב רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד