י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פעולה מתוחכמת

מבצע הונאה: כך תפסו את שני המחבלים בג'נין

דקות אחדות לפני לכידת שני המחבלים בג'נין נראו כוחות הביטחון נכנסים לג'נין עם שיירה גדולה של רכבים משוריינים, אבל כניסת הכוחות הגדולים בגלוי למחנה הפליטים בוצעה במסגרת הונאה מתוחכמת למשיכת הפוקוס, כאשר באותו זמן פשט צוות הימ"מ ושב"כ באופן חשאי על המבנה במזרח ג'נין, בו הסתתרו שני המחבלים

מבצע הונאה: כך תפסו את שני המחבלים בג'נין
צהל בג'נין - ארכיון צילום: דובר צהל

דקות אחדות לפני לכידת שני המחבלים אתמול (מוצאי שבת) בג'נין, הופצו תיעודים ברשתות החברתיות, בהם נראו כוחות הביטחון נכנסים לג'נין עם שיירה גדולה של רכבים משוריינים.

הכתב הצבאי של 'ווינט' יואב זיתון מדווח כי כניסת הכוחות הגדולים בגלוי למחנה הפליטים בוצעה במסגרת הונאה מתוחכמת למשיכת הפוקוס, כאשר באותו זמן פשט צוות הימ"מ ושב"כ באופן חשאי על המבנה במזרח ג'נין, בו הסתתרו שני המחבלים.

שני המחבלים, איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, יצאו בידיים מורמות ונעצרו, והודות למצבע ההונאה, כל הכוחות יצאו מהעיר ללא פגע.

קממג'י ואינפיעאת ננמלטו מכלא גלבוע לפני כשבועיים, יחד עם ארבעה מחבלים נוספים שנלכדו כבר במהלך השבוע האחרון. עם לכידתם הגיע לסיומו המצוד שהחל לפני כשבועיים, עם בריחתם של האסירים הפלסטינים, ממנהרה שנחפרה במשך מספר חודשים.

במהלך המעצר דיווחו הפלסטינים בג'נין על חילופי אש בין חמושים לכוחות הביטחון. לפחות פלסטיני אחד נפצע מירי צה"ל. לא היו נפגעים לכוחותינו. השניים, יחד עם שני סייענים, הועברו לחקירת השב"כ.

במשמר הגבול ציינו כי השניים נתפסו בתוך בית, ע"י כוחות ימ"מ השב"כ, לאחר שהשב"כ הכווין את הכוחות לעבר המקום.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי מסר כי "ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ".

בריחת האסירים מכלא גלבוע הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד