ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גדולי ישראל למען פולארד: "לעורר רחמים" • המכתב

פרסום ראשון • לרגל ביקור אובמה בישראל חתמו גדולי ישראל על מכתב למען יהונתן פולארד • "כל היכול ישתדל עבורו ברשויות השונות. אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל, גובר הלחץ לשחרר את המרגל היהודי, יהונתן פולארד.

'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון מכתב - עליו חתומים גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים, ובו הם קוראים לפעול בכל דרך לשחרור האסיר יהונתן פולארד.

בשבועות האחרונים עסקו פעילים ומתנדבים ב'ועד למען שחרור פולארד' על הפקת המכתב. חלקם עברו בין בתיהם של גדולי ישראל, והחתימו אותם בזה אחר זה על נוסח המכתב. "הננו בזה בדברי זעקה ובקשה לאחינו בני ישראל אודות ה"ה יהונתן בן מלכה פולארד הי"ו הנתון מאחורי סורג ובריח זה קרוב לשלושים שנה, על פעולות שונות שעשה מתוך רצון להיטיב עם נפשות רבות מישראל. בשהותו הארוכה מאחורי חומות הכלא - אף נפגע מצב בריאותו, וזקוק הוא לרפואה שלימה. וכבר כתב הרמב"ם כי 'אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים'.

"על כן עורו נא והתעוררו נא לעורר עבורו רחמים ותחנונים לקרב עת גאולתו. וכל היכול ישתדל עבורו ברשויות השונות לשים קץ למאסרו ולהוציאו מבית האסורים במהרה. ובזכות הערבות ההדדית של כלל ישראל נזכה לקיום הייעוד והחזון 'ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה', בגאולת עולמים ובביאת משיח צדקנו ובנין בית מקדשנו במהרה בימינו אמן".

על המכתב חתומים: הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"ע יוסף, האדמו"ר מערלוי, הגר"י אדלשטיין, הגר"י זילברשטיין, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ש כהן, האדמו"ר מלעלוב בית שמש, ועוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך סבב החתימות, כשהגיעו אל ביתו של הגראי"ל נרשמה אנקדוטה מעניינת: מיכאל לוין, נינו של רבי אריה לוין זצ"ל, שהיה אחד מהמעורבים בהחתמה, הגיש את נוסח המכתב בפני הרב שטיינמן, ואז נזכר הגראי"ל כי לפני 8 שנים חתם על מכתב דומה שהועבר לנשיא לשעבר, גורג' בוש. אחד המתנדבים סיפר: "הרב הרבה לדבר על הצרה הזו שיהונתן עדיין כלוא".

במקביל למכתב, מתנהל קמפיין מואץ למען שחרורו של פולארד, הכלוא כבר 28 שנים בארה"ב. בדף האינטרנט של הוועד למען שחרור פולארד נפתחה עצומה שתועבר לנשיא האמריקני, בה נקראו אזרחי ישראל לצרף את חתימתם. עד כה הצטרפו 184,740 חותמים, כאשר בשבוע שעבר הצטרף גם החייל גלעד שליט לקריאה.

בשבוע שעבר הבהיר נשיא ארה"ב את עמדתו בדבר הכוונה לשחרר את פולארד. בראיון שהעניק לערוץ 2 אמר: "אינני מתכוון לשחרר את יונתן פולארד מיד". והוסיף: "אבל אני אוודא שהוא, כמו כל אמריקני שנגזר עליו עונש מאסר, יזכה לבחינה מחודשת של העונש שנגזר עליו, ייהנה מאותן זכויות שכל אדם אחר נהנה מהן. אני מודע היטב לרגשות שהמקרה הזה מעורר אצל אזרחי ישראל".

קישורים:
להצטרפות לעצומה באינטרנט:
יהונתן פולארד חתימות שחרור אובמה ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד