ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שיחה אחרונה לפני שנלכד

המחבל סיפר לאביו מדוע לא יתנגד למעצר

איהם קממג'י, אחד משני המחבלים שנלכדו אמש בג'נין, אמר לאביו לפני המעצר כי הוא מתכוון להסגיר את עצמו לכוחות הביטחון הישראליים. אביו סיפר על השיחה לרשת 'אל-קודס'. "איהם התקשר אליי לפני המעצר ואמר לי שהוא יסגיר את עצמו, מתוך דאגה לחיי האזרחים בבית שבו הוא שהה"

המחבל סיפר לאביו מדוע לא יתנגד למעצר
איהם קממג'י בעת מעצרו צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

איהם קממג'י, אחד משני המחבלים שנלכדו אמש (מוצאי שבת) בג'נין לאחר שנמלטו מ'כלא גלבוע', אמר לאביו לפני המעצר כי הוא מתכוון להסגיר את עצמו לכוחות הביטחון הישראליים.

קממג'י, והמחבל הנוסף מונאדל אינפיעאת, אכן יצאו בידיים מורמות והסגירו את עצמם לידי הכוחות שכיתרו את הבית, לאחר שכרזו ליושביו להיכנע וביצעו לעברו ירי.

הכניעה של השניים הפתיעה רבים, כאשר במהלך השבועיים האחרונים הועלו השערות כי השניים, מתוך השישה שנמלטו מהכלא, כבר חצו את הגבול למדינות סמוכות או לפחות לג'נין, מה שגרם לפרשנים הצבאיים להעריך כי לכידתם תהיה קשה מאוד ועלולה להביא לחילופי אש כבדים ופגיעות בנפש. אך פתאום הוכח כי למרות מסוכנותם, הם נעצרו ללא התנגדות בידיים מורמות.

קממג'י אמר לאביו כי הסיבה מדוע הוא מתכוון להסגיר את עצמו, היא הרצון שלא לגרום לאזרחים אחרים, שבתוך המבנה בו הסתתר - להיפגע מחילופי אש צפויים, בין הכוחות הישראליים למחבלים הפלסטיניים.

אביו סיפר על השיחה לרשת 'אל-קודס'. "איהם התקשר אליי לפני המעצר ואמר לי שהוא יסגיר את עצמו, מתוך דאגה לחיי האזרחים בבית שבו הוא שהה", אמר אביו.

בניגוד לחששות, הגדה לא התלקחה יתר על המידה ובאופן שניתן להכלה ובשליטה מלאה, אך במערכת הביטחון מקווים כעת כי השלמת המצוד לא תוביל להסלמה בגזרה הדרומית, מול ארגוני הטרור ברצועת עזה.

בריחת האסירים מכלא גלבוע כניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד