ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מפגין מחאה? ריבלין השתתף בכנס של האופוזיציה

יו"ר הכנסת המודח, ח"כ ראובן רובי ריבלין, השתתף בכנס שארגנה האופוזיציה ויצא נגד העלאת אחוז החסימה • פרס: נעשה לו עוול. אסור לפגוע באדם

ח"כ רובי ריבלין בכנסת. צילום: פלאש90
ח"כ רובי ריבלין בכנסת. צילום: פלאש90

מי שחשב שיו"ר הכנסת החולפת, ח"כ ראובן רובי ריבלין, יעבור בשתיקה על הדחתו המבישה מהתפקיד, עמד אמש (ב') על טעותו. היה זה בעת השבעת השרים בממשלת נתניהו החדשה - הממשלה ה-33, כאשר קם ריבלין מכסאו ויצא מהמליאה לאות מחאה.

הבוקר, ב'מעריב', צוטט נשיא המדינה, שמעון פרס, כמי שמחה על העוול שנעשה, ואמר כי אין לפגוע באדם. לדברי פרס, ריבלין ניהל בממלכתיות את הכנסת ומילא כראוי את תפקידו. איש אינו חולק על כך שהיו"ר החדש, ח"כ יולי אדלשטיין, הוא אדם ראוי לתפקיד, אך הזעם הוא על ההדחה הבלתי צפויה.

כזכור, במהלך השבועות האחרונים שב נתניהו והבטיח לריבלין כי "הכול בסדר" ולא רמז כי הוא מתכוון להדיחו. במקביל, אמר זאת גם לשר אדלשטיין.

הבוקר נקט ריבלין בצעד נוסף של מחאה, כאשר השתתף בכנס להגנת הדמוקרטיה שארגנה האופוזיציה. במהלך הכנס הביע התנגדות להעלאה דרמטית של אחוז החסימה: "לא לחינם האבות המייסדים קבעו שרף החסימה לכנסת יהיה נמוך. ההיגיון היה לאפשר לכמה שיותר דעות ועמדות בחברה הישראלית, שכל כך מפוצלת ורבת הגוונים, להיות מיוצגים בכנסת".

ריבלין הוסיף: "זה לא עניין של אופוזיציה מול קואליציה, אלא של הכנסת כולה. אני סבור שהיוזמה להעלאה דרמטית של אחוז החסימה אינה נכונה. יש לאפשר לכמה שיותר עמדות להיות מיוצגות בכנסת. וגם מן הפן התועלתי, אינני בטוח שזה יצלח, היות וכל הסיעות הקטנות שמבקשים להשאיר מחוץ לכנסת יתאגדו ויפעלו במסגרת סיעה אחת. הכנסת כבר מנעה בעבר מלחמת אחים דווקא משום יכולתה לייצג את כל הדעות בעם, ויש לשמר זאת".

האם היה משתתף בכנס גם אילו היה נותר בתפקידו? סביר להניח שלא.

עם הפנים קדימה מתכוון ריבלין להסתער על הבחירות הבאות לנשיאות המדינה, למזלו מדובר בבחירות חשאיות בהן רבים סיכוייו לזכות בתפקיד המיוחל.
ראובן רובי ריבלין כנסת אחוז חסימה אופוזיציה נשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד