י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחדל מתמשך

ביקורת קשה: יותר מאלף מתים מקורונה, ומאות חולים קשה בסכנת חיים

בניגוד מוחלט להבטחות השווא, הכזב והכחש של ראשי משרד הבריאות, בכירי הממשלה וקבינט הקורונה, מתפרץ הגל הרביעי של הקורונה בעוצמת שיא מזעזעת וטרגית, ומכה בישראלים באופן קשה מאוד וקטלני: יותר מאלף מתים מהקורונה (20-30 בני אדם ביום) מאות חולים קשה בסכנת חיים בבתי החולים ועשרות חדשים מדי יום, 10,000 ויותר מאומתים חדשים ביום, ומאות יישובים מוכי קורונה, המוגדרים אדומים, כתומים וצהובים

ביקורת קשה: יותר מאלף מתים מקורונה, ומאות חולים קשה בסכנת חיים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוד כהן, פלאש 90

כתב הבריאות של 'ישראל היום' בביקורת קשה על מחדלי הממשלה בכל הנוגע להתנהלות עם נגיף הקורונה. רן רזניק כותב הבוקר כי המצב החמור של ישראל בחודשים האחרונים אינו מפתיע. הוא תואם כמעט מילה במילה תחזיות ואזהרות חד משמעיות, מגובות בנתונים מחקריים ובניסיון העולמי והישראלי מאז פרוץ המגיפה, של מרבית בכירי מערכת הבריאות - למעט רופאים, מנהלים ומדענים המתחזים שוב ושוב להבין את הקורונה, שמתמחים באמירת דברי רהב, שקר ומה שהם מנחשים שהמראיין האחרון שאצלו הם התראיינו מצפה מהם.

עוד כתב. הממשלה, כולל שר הבריאות ניצן הורוביץ והעומד בראשה בנט, ממשיכה להכחיש את סכנות הקורונה. אולי מפני שהממשלה וראשה זיהו את כל הגבלות הקורונה - גם אם רובן היו הכרחיות והוטלו לעיתים אפילו מאוחר מדי - כמזוהות עם ממשלות נתניהו בשנה וחצי של המגיפה, והם רצו להימנע בכל מחיר מלהטיל אותן. עכשיו המחיר הוא יותר מאלף ישראלים שנפטרו מקורונה בגל הרביעי, וספירת המתים לא מפסיקה.

חלק מהמומחים דרשו לדחות את פתיחת שנת הלימודים עד לאחרי החגים, כדי לצמצם את התחלואה והתמותה. אבל שוב, מכחישי סכנות הקורונה בממשלה הצליחו לנפנף גם אותם - ולא משנה מה המחיר שנשלם כולנו בחולים ובמתים נוספים, ובבידוד של מאות אלפי תלמידים, הורים ומורים. העיקר ששרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, תוכל להכריז על פתיחת שנת הלימודים ב-1בספטמבר.

שר הבריאות ורה"מ לא רק שהיו מוכנים להילחם בסגר בכל מחיר - ויהיה מספר הקורבנות אשר יהיה - הם גם, באופן בלתי מוסרי להחריד, כמעט לא מעיזים להזכיר את המתים מהקורונה בהצהרות ובנאומים שלהם. וכך גם רוב צמרת משרד הבריאות הנוכחית, תחת הורוביץ וקודמו יולי אדלשטיין, שבחולשתם איבדו לחלוטין את היושרה המקצועית והציבורית שלהם, וממשיכים לגבות את המדיניות הבריאותית ההרסנית והקטלנית של הממשלה. למעשה, הם לא רק הביאו למספרים הגבוהים כל כך של המתים - הם גם לא סופרים אותם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד