ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המצוד הסתיים

הלילה הדרמטי בג'נין: כך יצא לפועל המבצע לתפיסת שני המחבלים

במשך מספר ימים, מאז שהצליחו לחצות לשטחי הגדה, נעו איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת - שני המחבלים שנלכדו הלילה - בין מספר בתים בג'נין | לאחר שהמידע שהגיע לידי מערכת הביטחון אישר את מיקומם של השניים, מבצע המעצר יצא לפועל | מרגעי הבריחה ועד המעצר הסופי 

הלילה הדרמטי בג'נין: כך יצא לפועל המבצע לתפיסת שני המחבלים
מעצר המחבלים צילום: דובר צה"ל

בבוקר שאחרי תפיסת שני האסירים הביטחוניים, מתבררים פרטים נוספים על המבצע הדרמטי בג'נין שהביא ללכידתם של המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע לפני כשבועיים. לפי גורמים במערכת הביטחון, השניים הצליחו לעבור לשטחי הגדה מספר ימים לאחר הבריחה, ככל הנראה דרך פרצה בגדר המערכת.

בניגוד למחבלים האחרים שנותרו בשטח הארץ,  איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת הצליחו לעבור לרשות הפלסטינית, למרות מערך האבטחה שתוגבר מאז ההימלטות. בצה"ל ובמשטרה החזיקו תיעוד של אחד המחבלים כשהוא חוצה את הגדר, והעריכו כי גם השני עבר לשטחי הגדה, מידע שקיבל אישור מאוחר יותר.

בימים האחרונים בוצעו חיפושים מתועדים באזורים שונים ברחבי הארץ, למרות שהמידע שהיה בידי מערכת הביטחון הצביע על כך שהשניים כבר חצו לשטחי הגדה. המטרה - להטעות את שני המחבלים ולגרום להם להבין כי מיקומם עדיין לא התגלה.

במקביל, החלו בשב"כ, במשטרה ובצה"ל להיערך למבצע המעצר בפאתי ג'נין. לפי המידע שהיה בידי השב"כ, השניים נעו בין מספר בתים באזור ג'נין, תוך שהם נעזרים בשני פלסטינים שסייעו להם להימלט. במהלך המבצע הלילה נתפסו גם שני הסייענים והם הועברו לחקירת השב"כ.

במבצע המורכב, שיצא אל הפועל תוך פעולות הטעייה, השתתפו לוחמי צה"ל, ימ"מ (היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור) ואנשי שירות הביטחון הכללי. הלוחמים כיתרו את הבית והחלו לבצע לעברו ירי. מאז שהחל המבצע ועד לתפיסת שני המחבלים, חלפו 15 דקות בלבד. המבצע הסתיים בלי נפגעים לכוחותינו.

גם במערכת הביטחון הופתעו מהקלות שבה התבצע המעצר, בלי שהשניים התנגדו או פתחו בירי לעבר הכוחות. שני המחבלים יצאו מפתח הבית שבו שהו כשהם בידיים מורומות והועברו באופן מיידי לחקירת שב"כ.

בתוך כך, מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם השר לביטחון הפנים - עמר בר-לב, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) - נדב ארגמן, הרמטכ"ל - רב-אלוף אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה - רב-ניצב יעקב שבתאי, ראש אגף המבצעים בשב"כ, מפקד פיקוד המרכז - אלוף יהודה פוקס, ומפקד הימ"מ בעקבות השלמת המבצע לתפיסת המחבלים שברחו מכלא גלבוע.

ראש הממשלה הודה למפקדים באופן אישי על עבודתם המקצועית בתפיסת המחבלים, ואמר, כי "האירוע התחיל בתקלה גדולה אבל אתם התגייסתם בכוחות משותפים עד להשלמת המשימה, כאשר שישה מתוך שישה מחבלים חזרו לכלא".

בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט: "תם ונשלם. כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב״כ, המשטרה וצה״ל. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל - אפשר לתקן".


המחבלים לאחר שנתפסו/צילום: תקשורת שב"כ

כזכור, במהלך ליל שבת לפני כשבוע, עצרו  כוחות הביטחון את ארבעת המחבלים שנמלטו. במקביל, נמשך כל המצוד אחר שני המחבלים הנוספים שנתפסו הלילה. שניים מהמחבלים שנתפסו לפני כשבוע, ביניהם זכריא זביידי, נעצרו בחניון משאיות ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. יחד עם זביידי נעצר המחבל מוחמד קאסם עארדה. מוקדם יותר באותו לילה נעצרו באזור נצרת, מחמוד עראדה ויעקב קאדרי.

המידע הראשוני שהוביל לתפיסת שני המחבלים הראשונים, הגיע מאזרח ערבי תושב הצפון, שדיווח למשטרה כי השניים ביקשו מזון ושתייה מבני משפחתו. כוחות גדולים שהיו באזור, הגיעו למקום ובסיוע מסוק לכדו את המחבלים שלא הביעו התנגדות.

בריחת האסירים מכלא גלבוע תפיסת מחבלים מצוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד