י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רישיון להרוג

הכתובת היתה על הקיר: עבריין מורשע ושיכור - נהג בחופשיות

הוא נשפט פעמיים על נהיגה בשכרות וצבר יותר מ-40 עבירות תנועה – אבל אף אחד לא הוריד את ערן אזולאי מהכביש, בפעם האחרונה שהתנגש בגדר בעודו שיכור, הבטיח "זה לא יקרה שוב", והשופט הסתפק בעבודות שירות, ביום כיפור דרס אזולאי למוות את ברק חורי, כשהוא על פי החשד שיכור

הכתובת היתה על הקיר: עבריין מורשע ושיכור - נהג בחופשיות
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מותו הטרגי של הילד ברק חורי יכול היה להימנע, אילו הרשויות היו מטפלות אחרת בערן אזולאי, הנהג שדרס אותו ביום כיפור כאשר הוא נוהג, על פי החשד, בשכרות. אם הוא אכן נהג בשכרות, זאת תהיה הפעם השלישית שהוא נתפס בבדיקה, כאשר בפעם הקודמת הוא עשה תאונה ונתקע בגדר.

מעצרו של אזולאי, תושב באר יעקב, הוארך עד היום. לידי 'ידיעות אחרונות' הגיעו המסמכים המשפטיים המפרטים את עבירות השכרות שלו מאז שנת 2014 – עד אז הספיק לצבור 40 עבירות תנועה. כתב האישום הראשון שהוגש נגדו היה ביוני 2014, אז נתפס כשבדמו נמצאו 630 מיקרוגרם אלכוהול – יותר מפי שניים וחצי מהכמות המותרת. נפסק כי אזולאי ישלם קנס של 1,800 שקל ורישיון הנהיגה שלו נפסל לשנה.

חודש לאחר תום הפסילה, הסתבך שוב בעבירה של נסיעה תחת שכרות. בכתב האישום שהוגש נגדו באוגוסט 2015 נכתב כי "נהג בהיותו שיכור כשריח אלכוהול חזק נדף מפיו, התנהגותו פרועה, צועק, דוחף שוטרים, סירב לבדיקת נשיפון והתנדנד בעמידה, נהג בקלות ראש, איבד שליטה על הרכב, עלה על המדרכה ופגע בגדר". בהסדר טיעון, בית המשפט גזר עליו עונש של 350 שעות עבודות שירות ופסילת רישיון למשך שנה וחצי, מאסר על תנאי לחצי שנה וקנס כספי. כך מדווח הבוקר אלי סניור ב'ידיעות אחרונות'.

אזולאי נשלח לבצע עבודות שירות, אבל פעם אחר פעם לא נמצא מתאים למסגרת, ושוב ושוב האריכו בבית המשפט את התנאים לביצוע השירות, כשכל פעם התחייב הנאשם לבצע אותו. בגזר הדין האחרון הוא עמד בפני השופט והצהיר: "אני לוקח אחריות על מעשיי. נפגשתי עם מנחה 'אור ירוק', והשירות לציבור הוא רק ההתחלה שלי בתרומה לעמותה. זו שליחות מבחינתי ואני אתרום פה הרבה".

ביום הכיפורים האחרון הוא עלה הכביש כאשר בדמו, על פי החשד, 492 מיקרוגרם אלכוהול – יותר מפי שניים מהכמות המותרת. הפעם זה נגמר במותו של חף מפשע.

עבירות תנועה שיכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד