ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
יקבלו התנצלות?

אחרי העליהום על חסידי ברסלב: בוטלה חקירתם של 150 שבים מאומן

לאחר ההכפשות שספגו חסידי ברסלב בשבועות האחרונים כשבכלי התקשורת הציגו את השבים מאומן כמזייפי מסמכים, היום מתפרסם כי חקירתם של 150 שבים מאומן - בוטלה. הסיבה: "הבדיקה שלהם באוקראינה יצאה שלילית, וגם הבדיקה בנתב"ג יצאה שלילית"

אחרי העליהום על חסידי ברסלב: בוטלה חקירתם של 150 שבים מאומן
חסידים בנתב"ג צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אחרי העליהום הכבד על חסידי ברסלב מצד כלי התקשורת בישראל שהאשימו אותם בזיוף מסמכים בחזרתם מאומן לישראל, היום (ראשון) מתברר שוב כי מדובר בהסתה פרועה ללא שום קשר למציאות. בגל"צ מתפרסם לפני זמן קצר כי חקירתם של 150 (מתוך 200) שבים מאומן התבטלה. הסיבה: "הבדיקה שלהם באוקראינה יצאה שלילית, וגם הבדיקה בנתב"ג יצאה שלילית".

כזכור רק לפני שבועיים פורסמה ההודעה הבאה שתכליתה הסתת הדיון הציבורי והסתה פרועה נגד ציבור המתפללים באומן: "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל והמטה לאכיפת תקנות הקורונה מעדכנים כי 117 שבים מאומן זומנו לחקירה בגין זיוף ומרמה 'והפצת מחלה, בנסיבות מחמירות'.

עוד הוסיפו בהודעה לפני כשבועיים: "‏כל הנוחתים המאומתים יתייצבו לחקירה במשטרת ישראל בתום עשרת ימי החלמתם, לכולם יפתחו תיקים פליליים והעבירות יטופלו בחומרה". כאמור היום מתברר כי רוב החקירות בוטלו עקב בדיקות שעשו "מפיצי המחלה" באומן ובארץ ובשניהם יצאו שלילי.

כאמור, היום מתברר כי מדובר בהאשמת שווא כנגד ציבור המתפללים, אך כל זה לא מנע מראש הממשלה נפתלי בנט ונציגי משרד הבריאות להכפיש את החסידים ולהפיץ בכלי התקשורת כי הם "זייפנים". מייד לאחר הפרסום על ביטול החקירה של 150 מתפללים ששבו מאומן, הרשת החלה לסעור ורבים זועמים על המהירות הרבה בה שוב בחרו בממשלה להשמיץ את הציבור החרדי ולהסיט את הדיון הציבורי ממחדלי הממשלה אל ראשם של החרדים.

קורונה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד