ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תוצא מחוק ההסדרים?

צרות לממשלה: עתירה לבג"צ כנגד רפורמת הכשרות

לאחר שהציב אולטימטום ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת אבי מעוז הגיש היום עתירה לבית המשפט העליון כנגד רפורמת הכשרות - בה הוא דורש להוציא אותה מחוק ההסדרים, ולהביא אותה להצבעה בנפרד | הסיבה: לטענתו אין קשר בין התוכנית לתקציב ולתוכנית הכלכלית

צרות לממשלה: עתירה לבג"צ כנגד רפורמת הכשרות
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועות בודדים לאחר שהכנסת אישרה את חוק ההסדרים, לבית המשפט העליון הוגשה היום (ראשון) עתירה כנגד רפורמת הכשרות, הנמצאת בחוק ההסדרים.

בעתירה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת 'הציונות הדתית', מבקש האחרון להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים ולהעביר אותה בהליך חקיקה רגיל. הסיבה היא, שלטענתו, התוכנית לא קשורה לתקציב.

לפני שעתר לבג"צ, מעוז שיגר בשבוע שעבר, על ידי עו"ד אמנון לורך, מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי וליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, ובו דרש שיפעלו להוצאת הרפורמה מחוק ההסדרים.

ח"כ אבי מעוז

עוה"ד לורך הביא את עמדתה של היועצת המשפטית של הכנסת עורכת הדין שגית אפק, שקבעה בחוות דעתה שהוצגה לוועדת הכנסת כי "התיקון יוצר מהפכה של ממש בהסדרת תחום הכשרות, מסדיר עיסוק וקובע הסדרים חדשים ומורכבים תוך שינוי מעמדם של רבני הערים והרבנות הראשית".

"אין קשר לתקציב ולא ברור מדוע נכלל בחוק ההסדרים. מומלץ לפצל להליך חקיקה רגיל", כתבה אז היועצת המשפטית, ולאור דבריה כותב עוה"ד לורך כי "על אף חוות דעתה הברורה של היועצת המשפטית, בחרה הוועדה להתעלם מדבריה הנכוחים".

אבי מעוז חוק ההסדרים תקציב המדינה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד