י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כדי להימנע מגזר דין מוות

המחבל שביצע את פיגוע הירי בבית הכנסת - הודה במעשיו

במסגרת הסדר טיעון הודה צעיר בן 22 ברציחתה של לורי גילברט קיי הי"ד בבית הכנסת בעיר פאווי שבסן דייגו ובפציעתם של עוד שלושה מתפללים. גזר הדין יינתן בבית המשפט בסוף השנה האזרחית

המחבל שביצע את פיגוע הירי בבית הכנסת - הודה במעשיו
אילוסטרציה צילום: unsplash

ג'ון ארנסט בן ה-22, שרצח את לורי גילברט קיי הי"ד בבית הכנסת בעיר פאווי וגרם לפציעתם של שלושה מתפללים נוספים, צפוי להישלח למאסר עולם. הסדר הטיעון שנחתם כולל הסכמה בין התביעה לעורכי דינו של ארנסט, והם ימליצו לבית המשפט לגזור עליו מאסר עולם.

גזר הדין של הרוצח שניסה לבצע טבח בסן דייגו בחג הפסח ב-27 באפריל 2019, יינתן בבית המשפט בסוף השנה האזרחית. משרד התובע חשף במהלך משפטו של ארנסט, הצעיר כתב לפני המתקפה על בית חב"ד "אני יכול להרוג רק כמות מסוימת של יהודים. הלוואי והייתי יכול להרוג עוד".

ארנסט הודה במסגרת הסדר טיעון עליו חתם, כדי להימנע מגזר דין מוות. כולל הסדר מאסר עולם ללא אפשרות שחרור עד סוף ימיו. בתום מסע הירי הרצחני, ארנסט חייג למוקד החירום המשטרתי 911 ודיווח על תקרית הירי. לפי התביעה בסן דייגו, במהלך שיחה זו ארנסט הסביר שהוא פתח באש בבית הכנסת "מכיוון שיהודים מנסים להשמיד את הלבנים".

"על אף ששקלנו לגשת למשפט הזה במטרה להטיל על הנאשם עונש מוות, אנו סבורים שמאסר עולם ללא שום אפשרות לשחרור מוקדם הוא עונש ראוי לפשע השנאה הזה", הסבירו התובעים בתיק שביקשו את אישור משפחתה של לורי קיי לעסקה. עוד הוסיפו התובעים, "אנו מקווים שהעונש יאפשר לקרבנות, למשפחותיהם, לחבריהם ולקהילה לסגור מעגל. הסדר טיעון זה יוודא שהנאשם ייענש בכל חומרת הדין ובהתאם לחוק".

מחבל הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד