ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שמחה בקהילה היהודית

ידידו של הרב הראשי מונה לראש ממשלת ארגנטינה

שמחה בקרב הקהילות היהודיות בארגנטינה: מי שרואה עצמו קרוב מאוד לקהילה היהודית, חואן לואיס מנצור, נבחר לראש ממשלת ארגנטינה החדש. חואן היה ראש מחוז טוקומן בארגנטינה, והוא ידידו של הרב הראשי הגר"ד לאו

ידידו של הרב הראשי מונה לראש ממשלת ארגנטינה
הרב הראשי עם רה"מ הנבחר בביקור בארגנטינה ב-2019 צילום: לשכת המושל

חואן לואיס מנצור ראש מחוז טוקומן בארגנטינה, ידידו של הרב הראשי הרב הגר"ד לאו, מונה השבת לראש ממשלת ארגנטינה. הרב הראשי שוחח איתו בשבוע שעבר ובירך אותו להצלחה.

חואן מנצור, הוא פוליטיקאי שניהל מערכת יחסים טובה וקרובה עם הקהילה היהודית. הוא סיפר בעבר כי משפחה יהודית תמכה בו מאד כשהיה צעיר. הוא היה ראש מחוז טוקומן, והיה בקשר לפעילויות רבות בקהילות היהודיות.

בראיון שנתן חואן לאתר visavis הארגנטינאי, הבטיח מנצור. כי "הקשר תמיד היה עם היהודים, אנחנו מכירים את הקהילה בבואנוס איירס מאד טוב, כולם חברים וברוכים הבאים, אישית, אני מרגיש מאוד קרוב, אני גם בן למהגרים. תמיד נקשרתי עם הקהילה כאן במחוז טוקומן, כולם אנשים טובים מאוד".

בין הפעילויות השונות שביצע היה ביקור בישראל בשנת 2018. המושל חואן לואיס מנצור היה חלק ממשלחת בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית, שם התקבל על ידי הנשיא פרופ' אשר כהן, ועל ידי אדו פולק, מנהל קשרי חוץ באמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.

מכתבו של הרב הראשי לראש ממשלת ארגנטינה החדש

בין הקבוצה שהוזמנה לטקס מינוי מושל טוקומן בשנת 2019, היו מספר רבנים מארגנטינה, והמושל חלק להם כבוד רב. באחת הפגישות של המושל הנבחר כתב חואן. "היה לנו הכבוד להיפגש עם הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הסמכות הדתית הגבוהה ביותר ונשיא בית הדין הרבני הגדול בישראל. אנו מעריכים בחשיבות החינוך".

אליהו המרה נשיא ועד הקהילות היהודיות בארגנטינה אומר בתגובה: "הקהילה היהודית בארגנטינה מקיימת יחסים תמידיים עם השלטון המדיני והמחוזי, מתוך דאגה לצרכיהם הייחודיים של הקהילות היהודיות ברחבי ארגנטינה, וביטחונם של מוסדות הקהילה. אנו מברכים על היבחרו של חואן לואיס מנצור לראש ממשלת ארגנטינה, כמי שגדל בסביבה יהודית הוא מכיר את צרכי הקהילה מקרוב, יחד עם זאת אנו מקווים שחילופי המשרות בממשלת ארגנטינה יביא ליציבות שלטונית ולצמיחה כלכלית הנצרכים כעת מאוד בארגנטינה".

אליהו המרה נשיא ועד הקהילות היהודיות בארגנטינה עם ראש הממשלה הנבחר לפני כחודש: צילום משרד המושל.

המכתב ששלח הרב הראשי לראש הממשלה החדש של ארגנטינה

הרב הראשי הרב לאו ארגנטינה ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד