ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרופיל נמוך

מדוע סודן נעדרת מהאירועים לציון שנה להסכמי השלום?

למרות מעורבותה בהסכמי השלום בין מדינות המפרץ לישראל בשנה החולפת, נציגי סודאן נעדרו מהאירועים בימים האחרונים לציון שנה להסכמים. זו הסיבה

מדוע סודן נעדרת מהאירועים לציון שנה להסכמי השלום?
ג'ארד קושנר בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים האחרונים נעדרה סודאן ממרבית האירועים שהתקיימו לציון יום השנה הראשון לחתימה על הסכמי אברהם, שהיא עצמה שותפה להם. בניגוד לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, סודן כמעט נשכחה.

האירוע היחיד שבו השתתף נציג סודני לרגל ציון שנה ל'הסכמי אברהם', היה בטקס של המכון של יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ראד קושנר. שגריר סודאן בוושינגטון, נור א-דין סאתי, השתתף באירוע בפרופיל נמוך והקפיד שלא לנאום.

דיפלומט בכיר בסודאן אמר ל'כאן חדשות' בנוגע להיעדרות הסודנית מרוב האירועים לציון יום השנה הראשון כי עד שארצו לא תחתום במעמד רשמי בבית הלבן על הסכם כינון היחסים עם ישראל, יהיה קשה להתקדם בכל מה שקשור ליחסים הפומביים בין המדינות. כך מדווח רועי קייס. לדברי אותו דיפלומט, הייתה ציפייה שהחתימה על ההסכם בין הצדדים תתרחש בבית הלבן החודש, אבל זה נדחה בגלל מה שהגדיר, אותו דיפלומט, "עניינים דחופים יותר". ולא מן הנמנע שזה יתקיים בחודש הבא, בחודש אוקטובר.

בערוץ הסעודי א-שרק פורסם דיווח בנושא בימים האחרונים. אותו דיפלומט סודני סיפר בשיחה עם 'כאן חדשות', כי בתקופה הקרובה צפוי לבקר בוושינגטון ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, והתכנון הוא שהחתימה על ההסכם בין ישראל לסודאן תתבצע בזמן ביקורו. עם זאת לפי שעה לא נקבע מועד ספציפי לביקור של חמדוכ בוושינגטון.

ג'רארד קושנר תכנית המאה סודן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד