ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר קביעת ה-FDA

כמאה רופאים חתמו נגד התניית ה'תו הירוק'

כ-100 מומחים, רופאים ומדענים שלחו מכתב לניצן הורוביץ בדרישה לבטל את התניית התו הירוק הצפויה להיכנס בעוד 10 ימים | בתגובה השר הורוביץ מבהיר את עמדתו | הממחים מאיימים לפנות לבג"צ

כמאה רופאים חתמו נגד התניית ה'תו הירוק'
מקום הפועל תחת התו הירוק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות החלטת הממשלה כי מ-1 באוקטובר (בעוד 10 ימים) התו הירוק יינתן רק למי שיקבל מנת חיסון שלישית אחרי חצי שנה, פורסם היום (ראשון), בחדשות 12, על כ-100 רופאים ואנשי מדע שקוראים לשר הבריאות הורוביץ - "בטל את התניית התו הירוק בחיסון שלישי לאחר קביעת ה-FDA כי חיסון הבוסטר יינתן רק לבני 65 ומעלה".

לדברי הרופאים והמדענים - מדובר בפגיעה בזכויות אדם בסיסיות ללא הצדקה רפואית עניינית, וכך הם כתבו לשר הבריאות: "כפי שוודאי ידוע לך היטב המלצת המומחים במנהל התרופות והמזון האמריקני של ארה"ב היא לאשר מתן חיסון שלישי אך ורק לבני 65 ומעלה ולמי שנמצאים בסיכון גבוה לתחלואה קשה".

הם הוסיפו: "משמעות הדבר היא שממשלת ישראל תשלול מאזרחיה בני 16 עד 65 שורה של זכויות יסוד חוקתיות בהן חופש התנועה, חופש העיסוק ועוד - וזאת כאשר לדעת מומחי ה-FDA אין לכך כל הצדקה רפואית עניינית" לטענתם ניתן להסיק מכך כי "ההחלטה לשלול את התו הירוק ממי שלא יתחסן בזריקת דחף אינה רפואית אלא בעלת גוון פוליטי הלוקה בחוסר סבירות קיצונית".

בין החותמים על המכתב שמות ידועים כביקורתיים כלפי מדיניות משרד הבריאות - כמו פרופ' רצף לוי מאוניברסיטת MIT בבוסטון, פרופ' שושי אלטוביה מהמחלקה למיקרוביולוגיה באוניברסיטה העברית, ד"ר אבי מזרחי, לשעבר מנהל מחלקת הקורונה באסף הרופא. אליהם הצטרפו הפעם גם קולות רפואיים רבים שלא מוכרים כמתנגדים - ד"ר ניר צבר, רופא מומחה לגריאטריה ובכיר בקופת החולים 'כללית' וד"ר איילת רמון מבית החולים איכילוב ואוניברסיטת תל-אביב.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר : "עמדתי לא תשתנה". כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש הבהיר בסוף השבוע כי לא צפוי לחול שינוי במדיניות החדשה של משרד הבריאות.

בתוך כך, אחרי הביקורת שנשמעה על כך שהדיונים במשרד הבריאות בנוגע לחיסונים אינו מוצג לציבור, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות כי ידון באפשרות להעביר את דיוני החיסונים בשידור חי.

משרד הבריאות בוסטר ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד