ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחסור באקמו

מנהל בית החולים מזהיר: "בדרך לאי-ספיקה טוטלית"

מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה הטיח היום במנכ"ל משרד הבריאות על כך שאין מספיק כוח אדם כדי לטפל בחולי הקורונה הרבים - דבר שמוביל לאובדן חיי אדם | לדבריו קיים מחסור במכשירי אקמו

מנהל בית החולים מזהיר: "בדרך לאי-ספיקה טוטלית"
הפרויקטור נחמן אש ברמב"ם צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

מנהלי בתי החולים הזהירו היום (ראשון) את מנכ"ל משרד הבריאות בישיבת עדכון שנערכה, כי הם "בדרך לאי-ספיקה טוטלית", זאת על רקע מחסור שקיים לדבריהם במכשירי אקמו המשמשים חולי קורונה במצב קריטי.

מנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, אמר לאדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות', כי במיון בית החולים ישנו יחס של 150 מטופלים על 60 עמדות. "38 חולים ממתינים לאשפוז ו-12 חולים ממתינים לניתוח", הוא זעם על מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כי "על כל חמישה מאושפזים ברמב"ם - אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים, במהלך סוף השבוע לחצו עלינו לקבל אקמו, אבל אי אפשר להחזיק חולה על אקמו בלי מכונת ספייר. זו רשלנות".

מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל פרופ' מסעד ברהום אמר ל-Ynet, כי "מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה האם לקנות עוד אקמו - כי חד משמעית הולכת להיות פה סלקציה". מיד לאחר מכן אחד הנוכחים בפגישה ביקש מברהום להשתמש במילה "העדפה" כך על פי הדיווח.

"אצלנו היום זה יום רגוע, ויש תפוסה של 130 אחוזים בפנימיות", אמר מנכ"ל בית החולים הלל יפה בחדרה, ד"ר מיקי דודקביץ'. בבית חולים זה אין כלל מכשירי אקמו. "זה אומר שאנחנו פוגעים באיכות הטיפול בצורה ברורה", אנחנו צריכים מכשירי אקמו כדי להציל חולים ולהציב סטנדרט טיפולי כמו שמגיע לכל חולה בישראל".

לדברי מנכ"לית אסף הרופא, ד"ר אסנת לב ציון קורח, "העומס על המחלקות הפנימיות הוא אדיר. הפעימות שנקבעו לחלוטין לא ריאליות. אנחנו צריכים את התקנים האלה היום. לא נגיע ל-2,400, חולים והעומסים הם מאוד גדולים. עניין נוסף, מה אנחנו עושים לגבי עובדים לא מחוסנים? צריכה לצאת הנחייה חד-משמעית מהמשרד שהם יעשו שתי בדיקות על חשבונם, והימים שיהיו בבית גם יהיו על חשבונם".

בית החולים רמב"ם נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד