י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בית המשפט: הגנרטורים לשבת בבני ברק - לא חוקיים

בית המשפט קיבל את עתירת התושבים, וקבע כי ההיתרים להצבת חוות הגנרטורים ב'גבעת הבנים' בעיר - אינה חוקית • העתירה נגד הקמתו של מאגר מים בסמוך - נדחתה

צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי
צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, ביטל אתמול (ג) את ההיתרים להפעלת הגנרטורים בשטח המכונה 'גבעת הבנים' במרכז העיר בני ברק.

תחילתו של המאבק המשפטי בעתירה שהגישו תושבים המתגוררים ברחובות 'שמעיה' ו'הלוחמים', אשר טענו כי הגנרטורים מרעישים כשהם פועלים ופולטים עשן ופיח מארובותיהם. תושבי המקום טוענים כי התחנה פועלת בשטח ציבורי פתוח, שאינו מיועד מבחינה תכנונית למטרה זאת.

לפני כחמש שנים הגישו התושבים עתירה נגד הגנרטורים, ובית המשפט הורה לעירייה לטפל במפגעים, אך אלה לא טופלו. לאחרונה, החליטה עיריית בני ברק להקים בשטח מאגר מים שבצמוד לו פועלות משאבות.

לצורך כך, הוזזו הגנרטורים ממקומם, אך במקום להרחיקם מבתי התושבים, התחנה התקרבה אליהם. הפרויקט החדש הביא לכך שנוסף על גנרטורים, צפויים להיות באזור גם חדרי חשמל המיועדים למשאבות שימוקמו בתוך מבני בטון.

התושבים החליטו כי יילחמו בהצבת הגנרטורים ככל שיידרש, זאת למרות העובדה שתושבים רבים משתמשים בעצמם בגנרטורים בשבת.

בהחלטה שניתנה אתמול, קבע בית המשפט, כי ההיתרים שניתנו לחוות הגנרטורים על ידי העירייה מבוטלים - מכיוון שניתנו בחוסר סמכות, שכן התוכניות לא מתירות את קיומן. בעניין מאגר המים, דחה בית המשפט אתמול את בקשת השכנים העותרים לבטל את הקמתו.

סגנית נשיאת בית המשפט, השופטת שרה גדות, קיבלה את טענות ההגנה כי השכנים המתלוננים היו אמורים לפעול באופן מיידי לביטול ההיתר למאגר המים, והשתהותם במשך תשעה חודשים גורעת מהם
את הזכות לטעון נגדו.

ההערכה היא כי העירייה תנצל את האפשרות לערער בתוך 45 יום. במקביל, גם התושבים מתכננים לעתור נגד הפסיקה, לפיה אין לבטל את ההיתר להצבת מאגר המים בסמוך למקום מגוריהם.
מאגר מים גנרטורים שבת בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד