י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צה"ל ירה לעברם פעמיים

פרטים חדשים על בריחת המחבלים: התחבאו בשיחים ליד חיילים

פרטים חדשים נחשפו הערב בנוגע לבריחתם של ששת האסירים שהספיקו להיתפס על ידי זרועות הביטחון מאז הבריחה בערב ראש השנה. שני העצורים מהלילה סיפרו כי צה"ל ירה לעברם פעמיים בזמן המצוד. וגם: "זחל במנהרה במשך חצי שעה ואולי יותר, ואף אחד לא חיכה להם"

פרטים חדשים על בריחת המחבלים: התחבאו בשיחים ליד חיילים
אסירים בכלא/פתח היציאה צילום: משה שי, פלאש 90

הערב (ראשון) פורסמו פרטים חדשים בנוגע לבריחת ששת האסירים מכלא גלבוע. עורך דינם של איהאם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת שנמלטו מכלא גלבוע חשף היום כי השניים סיפרו שהגיעו לעפולה יומיים לאחר הבריחה והתחבאו בין השיחים.

האסיר איהאם כמאמג'י סיפר לעורכי דינו כי בזמן שהיו באזור עפולה, הם התחבאו בשיחים וחיילים עברו סמוך אליהם - אך לא הבחינו בהם. שלושה ימים לאחר הבריחה מהכלא הוא הגיע למחנה הפליטים ג'נין ושהה שם מספר ימים, ורק זמן קצר לפני המעצר עבר לבית בג'נין שבו נתפס. כך דווח בגל"צ.

לדברי עורך הדין, צה"ל ירה לעברם פעמיים בזמן המצוד – פעם אחת כשהיו בעפולה ופעם נוספת כשאיהאם הגיע למחנה הפליטים ג'נין, ביום השלישי לאחר שברח מהכלא. מונדאל סיפר שחבר אליו שלושה ימים לאחר מכן. איהאם טען בפני עורך דינו שהוא שהה במחנה הפליטים עד ליל אמש, אז יצא לשכונה המזרחית בג'נין – שם נתפסו השניים. לדבריו, כוחות הביטחון הגיעו כרבע שעה לאחר שהם נכנסו לבית.

לצד זאת, העיתונאית כרמל דנגור חשפה ב'כאן חדשות' כי המחבל מונדאל אינפיעאת היה במגעים מתקדמים להסדר טיעון, שאם היה מאושר, בעקבותיו היה משתחרר בעוד חודשים ספורים. אינפיעאת הואשם בשתי עבירות של סחר בציוד מלחמתי, סחר בנשק. הוא ריצה בעבר עונש מאסר על עבירות נוספות: קשירת קשר לירי לעבר אדם, כניסה שלא כחוק לישראל - והוא גם היה ממשוחררי עסקת שליט.

מוקדם יותר, בית משפט השלום בנצרת האריך בעשרה ימים את מעצרם של ארבעת המחבלים האחרים שנלכדו בסוף השבוע שעבר. עורך דינו של זכריה זביידי, אביגדור פלדמן, פירט את מה שסיפר לו מרשו על הבריחה: "הוא סיפר שזחל במנהרה חצי שעה ואולי יותר. היה להם קשה להרים את המכסה. כשיצאו החוצה אף אחד לא חיכה להם".

פלדמן הוסיף: "מניח שעוד כמה ימים התיק הזה יתכווץ לממדים הנכונים. זו לא הייתה בריחה רצינית, בטח לא מהסוהרים. זכריה אמר שכשהוא יצא מהמנהרה הוא זרק עין למגדלי השמירה והם היו ריקים והוא היה בטוח שהם ייתפסו מייד".

ביום רביעי האחרון סיפר זכרייה זביידי לסנגורו, עורך הדין אביגדור פלדמן, כי האסירים האחרים שיתפו אותו בדבר חפירת המנהרה חודש לפני הבריחה. לדבריו, יום לפני הבריחה הוא עודכן שהמנהרה מוכנה ואז הוא ביקש לעבור לתא שלהם והבקשה אושרה מייד. עוד סיפר זביידי כי לא הייתה תוכנית לאחר הבריחה, וההחלטה ללכת לכיוון נאעורה, שמצפון לכלא, הייתה ספונטנית.

זביידי הוסיף כי במסגד בנעאורה לא אפשרו לנמלטים להיכנס וגם לא להשתמש בטלפון. בשלב הזה הייתה מחלוקת בין האסירים. זביידי רצה לצעוד לכיוון שטחי הרשות הפלסטינית ואילו האחרים התעקשו לנסות ולהשיג רכב בסיועו של אדם אחר. לאחר שנכשלו בניסיונם להשיג רכב החליטו להתפצל. לדבריו הוא נחבל במהלך המעצר, אך במהלך החקירה לא נהגו בו באלימות.

בריחת האסירים מכלא גלבוע תפיסת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד