י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בין כיפור לסוכות

עימות בין דרעי לכהנא: "יהדות על גבול הרפורמית"

בהמשך להתקפותיו על הממשלה, יו"ר ש"ס תקף את בכירי מפלגת 'ימינה', וטען שיהדותם קרובה מאוד ליהדות של הזרם הרפורמי: "הם הסכנה הגדולה" | השר לשירותי דת טען שדרכו היא דרכם של רבני הציונות הדתית: "ביזוי תלמידי חכמים והתנשאות"

עימות בין דרעי לכהנא: "יהדות על גבול הרפורמית"
מתן כהנא/אריה דרעי צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

"הם סכנה גדולה": בצל קידום הרפורמות בנושאי דת ומדינה, התפתח היום (ראשון) עימות בין יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי לבין השר לשירותי דת מתן כהנא.

העימות נפתח לאחר שדרעי פסל את האפשרות של הצטרפותו לממשלה, כיוון שחבר הכנסת גלעד קריב, רב רפורמי, נמצא בקואליציה. הוא לא פספס את ההזדמנות כדי לתקוף את בכירי 'ימינה', כשטען שיהדותם היא על גבול היהדות של הזרם הרפורמי.

"אין שום סיכוי שנשב בממשלה אחת עם גלעד קריב, ה' ישמור אותנו מאדם כזה", אמר בראיון לעיתון 'בקהילה'. "גלעד קריב הוא כבר לא האדם הכי מסוכן בממשלה הזו, הכי מסוכן, מתן כהנא שיושב על תיק הדתות ועושה את כל הרפורמות".

"כולם יודעים שקריב הוא 'רבאיי' רפורמי, אבל כשמגיעים אישים כמו כהנא ובנט ומייצגים יהדות שהיא על גבול הרפורמית, הם הסכנה הגדולה", הוסיף.

השר לשירותי דת מתן כהנא השיב במתקפה משלו: "‏לומר כי דרכם של רבני הציונות הדתית וראשי ישיבות כמו הרב יעקב מדן, הרב ראם הכהן והרב אליעזר מלמד היא "על גבול הרפורמית" זה ביזוי תלמידי חכמים והתנשאות".

"ב"ה אנחנו לא צריכים תעודת כשרות מאריה דרעי. שנה טובה", עקץ כהנא לסיום.

מתן כהנא גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד